Tidsangivelse i spellistorna

Hej!
Tack för en fantastisk tjänst, som jag använder varje dag.

Jag har dock ett förbättringsförslag.
När jag lyssnar på program via webben så får jag information om när programmet startade när det sändes direkt, och hur långt in i programmet jag är i lyssningen.
Om jag nu undrar vad det är för låt jag lyssnar på så finns det en spellista som talar om minut för minut vad som spelats.

Tyvärr visar tidsangivelsen på låtarna klockslaget när det spelades vid den första utsändningen. Jag skulle hellre få information om hur långt in i programmet de spelades. Det är ju den information jag får från musikspelaren.

Exempel: Jag är nu 57 minuter och 47 sekunder in i Rendevouz. Jag ser att det började kl 17:06. För att veta vilken låt som spelas så måste jag ta starttiden 17:06 och lägga till 57:47, vilket blir ungefär 18:04. Och så kolla i listan vad som spelades kl 18:04 i orginalutsändningen..

Det hade varit enklare om jag bara kollat vad som spelades 58 minuter in i programmet.

Kommentarer

  • Hej
    Detta är något vi skulle vilja förbättra, men det är lite krångligare än att bara använda längden.
    Problemet är att det finns poddversioner med nedklippt eller borttagen musik som påverkar längden på programmet, och då stämmer inte spellistorna längre.
    Det gör de ju inte nu heller, men för att göra om och rätt så måste lösa även det.

    mvh
  • Bra att någon annan tagit upp detta förbättringsförslag! SR webbspelare är på många sätt kanon som den är.

    Jag önskar också att tidräknaren istället hade varit klockan från sändningen så att jag lätt kan se var i ett program jag är eller förflyttar mig. Samt att det hade varit lättare att kombinera med låtlistans tidsangivelser när jag vill "spola" fram eller tillbaka till en viss melodi i programmet. Som det är nu får jag göra ett överslag eller gissa mig fram. Visst ett i-landsproblem, men hade det gått att ordna på något sätt så hade det varit kanon.

    Jag har dock full respekt för de tekniska konflikter som finns.