Text

Hej, jag har helt ärligt lite svårt att kunna fokusera mig på podcasts utan att tappa koncentrationen och därför behöver som en sorts stöd av text, skulle det kunna vara möjligt?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar, så detta ligger lite utanför vad jag kan svara på på rak arm.

    Jag vet att vi skulle göra ett försök ihop med flera organisationer som jobbar med frågor som rör hörselskadades rättigheter:
    Vi kommer arbeta med förberedelser under hösten och hoppas att det kan resultera i ett försök med transkribering i samband med att vi sänder Vinter i P1 i december.
    Under hösten ska vi testa transkribering

    Hösten har dock varit ansträngd för oss alla, och eftersom jag inte har hört något om transkribering av Vinter-programmen, så tror jag att vi aldrig kom i mål. Jag försöker få tag på Elle-Kari Höjeberg, som är Utbudsansvarig för tillgänglighetsfrågor, men dagen innan julafton är inte den enklaste om man vill nå folk ...

    Mer om ämnet:
    Text och transkribering ingen lätt fråga för Sveriges Radio

    God jul, trots att jag inte har möjlighet att svara bättre än så här.
    Annika Webbmaster