Sveriges Radio Play - otydligt "spela alla"

Hej! Har er app Sveriges Radio play nedladdad. Tidigare kunde jag i Min lista välja "spela alla"; har den funktionen försvunnit?

Vänligen!
Tomas Koskijew

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Den automatiska uppspelningen av avsnitt i Min lista, Nedladdat och Nya avsnitt av program du följer finns kvar, men ser lite annorlunda ut.

    Med den tidigare knappen Spela alla gick det endast att spela listan "från start", men numera kan du börja en spelkö med vilket avsnitt du vill och sedan spela upp de följande avsnitten. Tricket är att starta ljudet när befinner dig i Min lista-vyn. De gör du genom att trycka på valfri liten avsnitts bild, där play-knappen finns.

    På bilden nedan har jag markerat var man trycker för att starta spelkön. Den kommer (som synes) från Nedladdat men det ser i princip likadant ut på Min lista, så jag hoppas att den bidrar till att du ska få till detta!

    Om du istället trycker på texten till höger om avsnittsbilden, med avsnittets titel och där det står hur långt avsnittet är, så lämnar du listan och går in på just det avsnittets sida. Om du därefter trycker på play i den stora avsnittsbilden, så spelas just det avsnittet upp - men inga fler avsnitt.

    Detta lät krångligare än det egentligen är. Det korta svaret är:

    När du är i en lista du vill spela upp i en obruten följd, ska du starta ljudet genom att klicka på bilden - inte på texten!
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika!
    Hade varit enkelt att markera detta på nåt sätt.

    Varför finns inte möjligheten att redigera Min lista, dvs byta plats på olika program?

    Tomas

  • Hade varit enkelt att markera detta på nåt sätt.
    Kunde inte hålla med mer! Både lyssnare som vill ha en spelkö och lyssnare som absolut inte vill spela mer än ett avsnitt åt gången har svårt att förstå hur vi tänkt.

    Mina kolleger som arbetar med formgivning ska förtydliga detta. Har du något förslag på hur vi ska få med "starta spellistan" och "gå till avsnittet" på ett tydligt sätt? Eller har tips på någon annan app eller webbtjänst där det syns väl att det finns två olika funktioner kopplade till samma listpost?

    Varför finns inte möjligheten att redigera Min lista, dvs byta plats på olika program?

    Den möjligheten finns för Min lista (men tyvärr inte för exempelvis Nedladdat)!

    1. Tryck på Ändra (Iphone) eller pennan (Android) längst uppe till höger
    2. Nu dyker det upp en ikon med tre horisontella streck till höger om avsnittet
    3. Om du "långtrycker" på den ikonen, kan du dra detta avsnitt till en annan position i listan
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, och tack för ditt svar.

    Ytterligare en dold funktion med andra ord.

    Design är svårt, men i avvaktan på de lösningarna så skulle ni kunna ha en info-flik, där olika "dolda funktioner" förklaras, precis som du nu gjort för mig.

    Tomas
  • Det förslaget får app-teamet del av.

    Tack - och hör av dig om det är något annat du tycker verkar så knöligt att det finns skäl att misstänka att det finns en hemlig väg som är bättre.

    Antingen finns den och ska skyltas bättre, eller också har du ringat in ett mer "funktionellt förbättringsområde". Vi vill ju bli bättre oavsett om det gäller gränssnittet eller funktionerna!
    Annika Webbmaster
  • Sunt resonerat av Dig Annika!
    Med din pragmatiska framtoning i minnet så hör jag av mig om nåt mer dyker upp!
    Tomas
  • Hej!
    Skulle ni kunna förklara hur man spelar alla topnyheter i en följd också? Jag har provat att trycka på olika bilder. Men den stannar alltid efter varje enskild nyhet.
    Tack!
  • Hej Mårten!

    Om du klickar på Min sida längst ned i appens högra hörn, sedan Inställningar (Kugghjulet uppe till höger), då kommer du se en funktion som heter Automatisk uppspelning. Är denna funktion påslagen i din app? Om inte, aktivera funktionen och testa att spela toppnyheterna på nytt. Återkom om nyhetsklippen fortfarande inte skulle spelas upp i följd.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Det funkade. Tack så mycket!
  • Hej! Jag har en liknande fråga, men till skillnad från ovan svar kunde jag rent fysikskt inte knappa i hamn 🙁 ursäkta att jag som 90-talist inte är hig tech nog.. 😃

    Uppdaterade mobilen några dagar sen. Efter det, när jag lyssnar på Toppnyheter (som jag gör fleeeera ggr/dag) så spelas bara en nyhet, sen måste jag väcka telefonen å bläddra till nästa. Världens I-landsproblem, men fruktansvärt störande då jag oftast är upptagen närlyssnar *full rulle

    Om det är till nån hjälp, Innan jag skrev kollade jag alla andra lyssningsappar, de funkar (dvs när något tar slut spelas nästa).

    För mig är det knepigt att ens klicka på ”uppspelning” (gråtext->oklickbar—>se bilder) under mina inställningar. Finns inte ens ”automatisk uppspelning”..

    Vad ska jag göra? Saknar mina hyh

    kram/mickan
  • Hej Michaela!

    Jag förstår helt och hållet att du vill kunna lyssna på Toppnyheterna utan avbrott mellan klippen, att behöva ta upp telefonen varje gång man vill lyssna på nästa inslag är förstås väldigt osmidigt. Det ser ut som att du har en äldre version av appen där funktionen Automatisk uppspelning inte finns tillgänglig. Testa att gå till App Store i din telefon och skriv sedan in SR Play i sökfältet. Klicka sedan på ikonen för SR Play (klicka inte på Öppna), se bild:

    När du sedan kommer till nästa vy bör det där stå Uppdatera, kan det stämma? I så fall, testa att uppdatera appen och när du gjort detta bör alternativet Automatisk uppspelning finns tillgängligt i appens inställningar. Testa gärna och återkom om detta inte fungerar!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Gunnars fråga har fått en egen rubrik här:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/tjatigt-musikval/
    Annika Webbmaster