Svart ruta täcker webbläsarknappar (onödigt stor, onödigt länge)

Hej….
Den svarta rutan dyker upp i tid och otid (sen ett tag tillbaka) och den lägger sig över knappar jag använder i Firefox.
Mest störande är att den ligger kvar länge (man får vänta på att den försvinner automatiskt vilket alltså tar ”lång tid” när man vill göra annat (!) ) och att man inte manuellt kan stänga rutan.
Vore väl bra om ni kan kolla över funktionen…. bild på ”eländet” finns på min server:
https://www.cgn.se/v2/forumbilder/SR-svarta-rutan1.png

Kommentarer

  • Åh vad bra det är med bilder!

    Jag känner igen det eftersom en annan lyssnare skrev om liknande problem i Chrome för två år sedan. För att bli av med detta ska du göra så här:
    1. skriv about:config i adressfältet och tryck på Enter-tangenten
    2. om du får en varning, så klicka på att du "accepterar riskerna"
    3. Leta upp media.hardwaremediakeys.enabled och välj att den ska vara "false"
    I detta Windows 10-forum finns en beskrivning med bilder som jag hoppas att du har nytta av:
    How to Enable or Disable Volume Control and Hardware Media Key Handling in Mozilla Firefox

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Topp - ändringen tog bort rutan. Vi får väl se hur det påverkar andra appar.

    Tack för hjälpen. /CGN

    PS Bra med bilder till Supporten? Ser det som en självklarhet. "Det är fel" är ingen felanmälan, det är ett hån. Hehe.
  • Väldigt många fel går ju att förstå även med en muntlig beskrivning, men just med den här typen av fel underlättar bilden.

    Bra att det gick att följa beskrivningen!
    Annika Webbmaster