Strömningskvalitet och undertexter

När kan vi se fram emot att tex P2 musikradio sänder i 320 kbit/s som tex Danska radion DR gör. Det ger betydligt bättre bandbredd och kvalitet på klassiska stycken vilket är av stor betydelse för oss musikintresserade. Samtidigt undrar jag varför inte undertexter lämnas med information om stycke, kompositör, mm i realtid som också många utländska kanaler gör. Ett program som "Text & musik"  har mycket att vinna på detta. Låtlistor i all ära men det är föråldrad teknik.
Tacksam för svar
Åke

Kommentarer

  • Hej Åke!

    Du skrev även i en befintlig tråd, och jag svarar där istället:
    P2 i audiofil-kvalitet

    Denna tråd låser jag för vidare diskussion, men det går att läsa den, så jag ändrar det fel du själv noterade!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.