Srs app och apple tv

försöker lyssna på er via Srs app, har apple tv

jag blir dock utslängd, både när jag lyssnar direkt eller försöker lyssna på något gammalt så som sommarprat eller vetenskapsradion

Funkar ibland en stund eller så blir jag utslängd direkt. Har uppdaterat och testat att avinstallera.

vad kan vara problemet?

Kommentarer

  • Det var inte bra!

    Att installera om appen kan ibland lösa skumma problem, så det är bra att du testat det (och synd att det inte hjälpte).

    Testa att strta om routern, vilket också kan rätta till en del märkliga fel.

    Har det fungerat tidigare? När i så fall?

    Vad är det för operativsystem i din Apple TV?
    Det ser du så här:
    1. Klicka på appen "Inställningar" ("Settings", den vars ikon är ett kugghjul).
    2. Klicka på menyvalet "Allmänt" ("General")
    3. klicka på menyvalet "Om" ("About")
    4. Anteckna vad det står för siffror vid "tvOS".
    Jag tipsar om andra sätt att ta del av vårt innehåll i Apple TV medan vi felsöker. För kanaler kan du testa appen MyTuner Radio:
    https://apps.apple.com/us/app/mytuner-radio-live-stations/id520502858

    Det borde även gå att göra som Apple själva beskriver här:
    Radio: Lyssna på radiostationer på Apple TV , metoden som står under mellanrubriken "Lyssna på radiosändningar".

    För program i efterhand kan du använda Apples egen app Podcaster:
    Hämta podcaster på Apple TV

    Där finns inte alla program med, men många. Det mesta från Vetenskapsradion och alla Sommar & Vinter i P1 som vi har på webben ingår exempelvis.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Hur gick det för dig?

    En annan lyssnare, Daniel, har rapporterat in liknande problem här:
    SR app i Apple TV

    Om du har något tips för hur man löser detta, vill vi förstås veta det så att vi kan tipsa Daniel - och om inte behöver vi felsöka vidare.
    Annika Webbmaster

  • tipset jag fick funkade inte

    Hälsningar

    Anna

  • Ok, det hjälpte alltså inte att starta om routern. Bra att du återkom, för vi behöver lyssnar-hjälp när vi felsöker detta!

    Kunde du se vad det är för operativsystem i din Apple TV?
    1. Klicka på appen "Inställningar" ("Settings", kugghjul).
    2. Välj "Allmänt" ("General")
    3. Välj "Om" ("About")
    4. Vad står det för siffror vid "tvOS"?
    Om du har lägre version än tvOS 14.6, så uppdatera detta.

    Jag gav även en del tips på hur du kan lyssna på Sveriges Radio i Apple TV på andra sätt tills detta är löst:
    1. Installera appen MyTuner Radio för Apple-TV (kanaler)
    2. Använd radio-funktionen i appen Musik som redan finns på din TV (kanaler)
    3. Använda Apples egen app Podcaster för Apple-TV (avsnitt i efterhand)
    Fungerade inte dessa heller, eller har du inte testat någon alternativ metod?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Daniel, som alltså nyligen rapporterade in liknande fel, skriver nu:
    det verkar som det funkar nu efter ominstallation av appen
    Jag vet att du redan har testat det och att det då inte hjälpte, men det kanske är värt att göra ett nytt försök, i och med att det verkar ha hjälpt Daniel?

    Tyvärr är det svårt för oss att felsöka, eftersom vi själva inte kan återskapa detta problem.
    Annika Webbmaster
  • SR appen fungerar inte på min Apple TV
  • Hej Peter!

    Går det att starta appen som vanligt, men inte spela upp något ljud, för då stänger appen ned sig? I så fall rekommenderar jag att du avinstallerar appen och sen laddar hem den på nytt.

    Det har i alla fall hjälpt för Daniel, som hade problem:
    SR app i Apple TV

    Hör av dig om det inte hjälper!

    Anna:
    Hur har det gått för dig sedan början av juli?
    Annika Webbmaster
  • Efter ominstallation startade appen men efter någon minut åter samma problem. Den stänger av sig så fort jag försöker starta ngt program.
  • Jag har inte varit hemma och har därför Inte kunnat testa

    Mvh

    Anna
  • Anna:
    Då får du återkomma sen och berätta hur det går!

    Peter:
    Har det fungerat tidigare? När i så fall?

    Vad är det för operativsystem i din Apple TV? Det ser du så här:
    1. Klicka på appen "Inställningar" ("Settings", den vars ikon är ett kugghjul).
    2. Klicka på menyvalet "Allmänt" ("General")
    3. klicka på menyvalet "Om" ("About")
    4. Anteckna vad det står för siffror vid "tvOS".
    Jag tipsar om andra sätt att ta del av vårt innehåll i Apple TV medan vi felsöker. För kanaler kan du testa appen MyTuner Radio:
    https://apps.apple.com/us/app/mytuner-radio-live-stations/id520502858

    Det borde även gå att göra som Apple själva beskriver här:
    Radio: Lyssna på radiostationer på Apple TV , metoden som står under mellanrubriken "Lyssna på radiosändningar".

    För program i efterhand kan du använda Apples egen app Podcaster:
    Hämta podcaster på Apple TV

    Där finns inte alla program med, men många!
    Annika Webbmaster