SRplay teknik samplingsfrekvens

Hittar inte denna info bland de tekniska sidorna
Jan

Kommentarer

  • Nej, du har rätt, det skriver vi inget om. Jag tar reda på hur det ligger till!

    Jag har arbetat med support av våra webbtjänster i över 20 år och kan inte påminna mig att jag har fått frågan förr, så jag undrar om samplingsfrekvensen har någon praktisk betydelse i din anläggning, eller om du mest är vetgirig ... (Båda sakerna välkomnas förstås!)
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Vetgirig, ja och bra att veta om man vill hålla nere sample rate konverteringar😀
    Jan
  • Hej igen och förlåt dröjsmålet!

    Frekvensen ska vara 48 kHz.
    Annika Webbmaster
  • Tidigare i juni kunde man säga till Google-högtalaren "Hej Google spela Sveriges Radio P2 musik" om man under dagtid ville höra klassisk musik i stället för program på icke-svenska. Det fungerar inte nu.
    Hur gör man?

    Lasse Lindström
  • Hej Lasse!

    Möjligheten att prata direkt med Sveriges Radio i Googles rösttjänster försvann dessvärre för två veckor sedan, den 13:e juni. Google har beslutat att helt ta bort alla "konversationsåtgärder", de tjänster som du direkt pratar med en tredjepart. Här skriver Google själva om detta, men de skriver inte varför åtgärderna tas bort:
    Konversationsåtgärder försvinner

    Du kan dock lyssna på en kanal genom att hoppa över "Sveriges Radio" och istället säga:
    Hej Google, spela P2 Språk & musik (eller vilken kanal du nu vill lyssna på)

    Återkom gärna om du inte får det att fungera!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)