SR tjänst i Sonos: en högtalare tystnar tillfälligt

Mina 2 Sonos 5 är stereokopplade.
Intermittent så tappas i höger högtalare när jag spelar upp SR program.
Björn

Kommentarer

  • Ok, jag har inte hört talas om felet innan, och har massor av frågor!
    1. Får du inte liknande problem i andra tjänster i Sonos?
    2. Är detta den modell som kallas Sonos Five eller Sonos Play 5 (gen 1 eller 2)?
      (Här finns hjälp för att se skillnaden)
    3. Brukar du oftast lyssna på en specifik kanal eller på ett visst program? Vilket i så fall?
    4. Om det varierar, har du märkt samma problem på olika typer av innehåll?
    5. Har du haft detta fel så länge du har använt vår Sonos-tjänst? Om inte, minns du när du först lade märke till problemet?
    Svara på det du kan, så att vi kan få en lite tydligare bild av problemet och vad som är värt att testa för att lösa det!
    Annika Webbmaster
  • 1. Jag har inga problem i Spotify eller TuneIn.

    2. Sonos Five

    3. P3 och P4 Stockholm

    4. Jag har inte märkt någon variation beroende på innehåll.

    5. Jag har kört Tunein tidigare men dom har börjat med reklam så i 2-3 veckor typ.

    Björn
  • Ok, intressant att Tunein fungerade utan detta fel!

    Reklamen väcker frågor
    Jag har hört från andra lyssnare att Tunein nyligen har börjat med reklam även i anslutning till våra kanaler. Vi försöker ta reda på varför, och om vi kan göra något åt det från vårt håll.

    Beta har nyare teknik för P3 ...
    I vår Sonos-tjänst finns det en del som kallas Beta (se bild), där du hittar alla våra kanaler, men med annan teknik än under Direkt.

    För kanalerna P3, P4 Plus och Knattekanalen är beta vad man tänker sig, en testverksamhet med ny streaming-teknik. Som lyssnare märker du brand annat att dessa kanalers ljudströmmar har metadata med musikinfo, så att du ser vilka låter vi spelar i P3 (under förutsättning att redaktionen har musikrapporterat).

    Jag hoppas att du inte får samma intermittenta ljudbortfall om du lyssnar på "Beta-P3"!

    ... och äldre teknik för P4 Stockholm
    Med övriga kanaler, inklusive P4 Stockholm, använder vi en äldre teknik än under Direkt, som är reservströmmar för de lyssnare som har problem av olika slag. Det är samma teknik som i de strömmar Tunein plockar från oss, och jag hoppas att beta-strömmen för P4 Stockholm även fungerar bra för dig, trots att det fel du beskriver inte påminner om något av de tidigare kända problemen som brukar få mig att tipsa om beta-versionen.

    Återkom och berätta om någon av de två beta-ljudströmmarna (som alltså inbördes är helt olika, rent teknisk) ger dig samma problem!

    Annika Webbmaster
  • Hej,
    funkar med Beta😀.
    Tack för hjälpen.
    Björn
  • Så bra!

    Har du hunnit testa både den nya teknik som vi har i "P3-beta" och den äldre teknik vi har i "P4 Stockholm-beta"?
    Annika Webbmaster