SR portal

Hej! Jag lyssnar med glädje varje dag på SR och går då till er startsida <sr.se>. Där kommer ofta förfärliga nyheter upp från Sverige (och annorstädes) om sprängningar, dödskjutningar e t c. Om jag t.ex. vill ha en skön start en lördagsmorgon med Melodikrysset så förstörs det ofta med allt negativt. Har ni något tips? Kan jag skapa min egen startsida? (ser gärna andra programtips komma förbi)
Tack på förhand!
Per

Kommentarer

  • Hej Per!

    Först och främst gläder det oss att du är en trogen lyssnare av Sveriges Radio! Att efter egen preferens kunna möblera om på hemsidan, men kanske framförallt i appen, är något som då och då efterfrågas av lyssnare. Man har även internt tittat på detta men mer som en spännande idé än något som man i nuläget planerar att implementera. I första hand har appen varit den plattform där man främst undersökt denna möjlighet, men då vi vill att app och hemsida ska vara linjerade så skulle vi med stor sannolikhet även försöka få till samma lösning på sr.se allt eftersom. Det finns självklart många fördelar med att själv kunna skräddarsy hemsidan och appen, att kunna välja bort det innehåll som man inte tycker om är det säkerligen många användare som skulle uppskatta. Inom den närmsta tiden har vi inga direkta planer på att implementera en sådan funktion, men jag kommer självklart framföra att detta efterfrågas!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)