Logitech Squeezebox: SR-poddar bryts efter 11 minuter
Hejsan, sedan en ganska lång tid har poddar på SR brutits efter exakt 11 minuter. Både Logitec Radio och Logitec Boom har samma problem. Jag har fyra stycken, alla har exakt samma problem. Har testat att köra både UE-firmware, och den klassiska. Fabriksåterställning påverkar inte felet.
Detta gäller bara poddar på SR vad jag har kunnat se. Andra poddar och SR's vanliga livekanaler fungerar bra.
Detta gäller oavsett om jag använder appen "poddsändningar" (inbyggd i Logitecs firmware) eller om jag använder TuneIn.
Går detta att lösa?
Tack på förhand!!
Detta gäller bara poddar på SR vad jag har kunnat se. Andra poddar och SR's vanliga livekanaler fungerar bra.
Detta gäller oavsett om jag använder appen "poddsändningar" (inbyggd i Logitecs firmware) eller om jag använder TuneIn.
Går detta att lösa?
Tack på förhand!!
Följ inlägget
0
följare
Går det att lägga in länkar själv till poddar, eller måste man gå via deras app eller TuneIn?
mvh
https://api.sr.se/api/rss/pod/4023
Tack för att du rapporterade in det!
Podsändningar i Logitech Squeezebox stannar
Jag minns att en kollega på en annan avdelningen behövde lägga in ett undantag för vissa enheter, däribland Logitechs prylar, så att ljudet till sådana hämtades på ett lite annat vis.
Antingen har dina enheter en annan "user agent" (en typ av elektronisk avsändare) än den Logitech-produkter brukar ha, eller också har vi uppdaterat något och missat att det fanns en del undantag.
Minns du när du först märkte felet?
Kan du återta uppspelningen vid den tidpunkt det bröts alternativt spola fram till denna tidpunkt, eller är det endast de 11 första minuterna av våra poddar som är åtkomliga?
Felet började nog uppstå för ganska länge sedan, minst några månader sedan. Felet uppstår även om man börjar någon annanstans, tex om jag börjar 10 minuter in i programmet, så kommer man bara till 21 minuter, så blir det stopp. Er server bryter alltså alltid efter 11 minuter, oavsett var man börjar.
Jag har den senaste firmware som finns,men vet inte vilken user agent som den rapporterar.
MVH Lasse
Dessutom frågade jag i den gamla tråden om felet hade återuppstått hos de lyssnare som då var drabbade, vilket det inte hade gjort.
Vi hade ett annat, men liknande, fel även 2017. Där kom dock avbrotten mer oregelbundet än det du beskriver. Det felet hade koppling till vårt cdn (ett "leveransnätverk" av geografiskt utspridda proxy-servrar), vilket gör att jag undrar:
1) Jag bor i Österrike.
2) Har testat både och. Jag använder en VPN för att ansluta till servrar på mitt arbete i Sverige. Om den gör att jag ser ut att befinna mig på en annan plats känner jag inte till. Jag har också ett vanligt lokalt nätverkt som ansluter till min lokala internetleverantör. Samma fel uppstår oavsett om jag använder det ena eller det andra nätverket.
3) Mina Logitech-prylar hämtar innehållet via mysqueezebox.com. Jag använder inte LMS.
4) Felet uppstår även om jag använder grannens internet.
Jag har inga som helst problem att ansluta via telefon, dator eller mina google home-prylar, oavsett vilket nätverk jag använder, och felet uppstår inte alls på de enheterna.
MVH Lasse
Ni ska i vilket fall ha stort tack för utomordentlig service, stor och glad överraskning!
Det kanske går att spela upp innehållet med vår Play-app och skicka det vidare (med Chromecast exempelvis) till Squeezeboxen? Om ljudet är bra, kanske det går att använda dem, men för "ljudåtergivning" snarare än "teknisk uppspelning"?
Det är ju roligare att försöka ge bra support än att ge ointresserade standardsvar ...