Logitech Squeezebox: SR-poddar bryts efter 11 minuter

Hejsan, sedan en ganska lång tid har poddar på SR brutits efter exakt 11 minuter. Både Logitec Radio och Logitec Boom har samma problem. Jag har fyra stycken, alla har exakt samma problem. Har testat att köra både UE-firmware, och den klassiska. Fabriksåterställning påverkar inte felet.

Detta gäller bara poddar på SR vad jag har kunnat se. Andra poddar och SR's vanliga livekanaler fungerar bra.

Detta gäller oavsett om jag använder appen "poddsändningar" (inbyggd i Logitecs firmware) eller om jag använder TuneIn.

Går detta att lösa?

Tack på förhand!!

Kommentarer

  • Hej
    Går det att lägga in länkar själv till poddar, eller måste man gå via deras app eller TuneIn?

    mvh
  • Hejsan, man kan göra både och. Ingen skillnad. Jag använder bland annat följande länk, som alltså stoppas efter exakt 11 minuter.

    https://api.sr.se/api/rss/pod/4023
  • Åh, det låter som om ett fel vi hade för länge sedan har återuppstått. Då tog det väldigt lång tid att förstå och lösa, men förhoppningsvis ska det gå snabbare nu ... Jag återkommer efter en arkeologisk undersökning av äldre felbeskrivningar.

    Tack för att du rapporterade in det!

    Annika Webbmaster
  • Japp, här är tråden i fråga:
    Podsändningar i Logitech Squeezebox stannar

    Jag minns att en kollega på en annan avdelningen behövde lägga in ett undantag för vissa enheter, däribland Logitechs prylar, så att ljudet till sådana hämtades på ett lite annat vis.

    Antingen har dina enheter en annan "user agent" (en typ av elektronisk avsändare) än den Logitech-produkter brukar ha, eller också har vi uppdaterat något och missat att det fanns en del undantag.

    Minns du när du först märkte felet?
    Annika Webbmaster
  • Missade en central fråga (förutom den om när du först noterade felet):
    Kan du återta uppspelningen vid den tidpunkt det bröts alternativt spola fram till denna tidpunkt, eller är det endast de 11 första minuterna av våra poddar som är åtkomliga?
    Annika Webbmaster
  • Hejsan, stort tack för engagemanget!

    Felet började nog uppstå för ganska länge sedan, minst några månader sedan. Felet uppstår även om man börjar någon annanstans, tex om jag börjar 10 minuter in i programmet, så kommer man bara till 21 minuter, så blir det stopp. Er server bryter alltså alltid efter 11 minuter, oavsett var man börjar.

    Jag har den senaste firmware som finns,men vet inte vilken user agent som den rapporterar.

    MVH Lasse
  • Att du ens kan börja 10 minuter in i ett program gör att jag utesluter att det är det gamla felet som återkommit. Felet hösten 2015 gjorde det omöjligt att nå mer än en viss början av ljudfilerna. Att spola förbi denna del gick alltså inte.

    Dessutom frågade jag i den gamla tråden om felet hade återuppstått hos de lyssnare som då var drabbade, vilket det inte hade gjort.

    Vi hade ett annat, men liknande, fel även 2017. Där kom dock avbrotten mer oregelbundet än det du beskriver. Det felet hade koppling till vårt cdn (ett "leveransnätverk" av geografiskt utspridda proxy-servrar), vilket gör att jag undrar:
    1. Var i världen befinner du dig?
    2. Har du något VPN eller liknande som gör att du ser ut att befinna dig på annan plats?
    3. Hämtar dina Logitech-prylar innehållet via en tjänst som heter mysqueezebox.com  eller en Logitech Media Server (eller om det finns något annat sätt som jag har missat)?
    4. Har du möjlighet att koppla upp dem mot ett annat nätverk (dela från mobilen, låna grannens ...?) och går det då att återskapa felet?

    Annika Webbmaster
  • Hejsan Annika, och stort tack för svar!

    1) Jag bor i Österrike.
    2) Har testat både och. Jag använder en VPN för att ansluta till servrar på mitt arbete i Sverige. Om den gör att jag ser ut att befinna mig på en annan plats känner jag inte till. Jag har också ett vanligt lokalt nätverkt som ansluter till min lokala internetleverantör. Samma fel uppstår oavsett om jag använder det ena eller det andra nätverket.
    3) Mina Logitech-prylar hämtar innehållet via mysqueezebox.com. Jag använder inte LMS.
    4) Felet uppstår även om jag använder grannens internet.

    Jag har inga som helst problem att ansluta via telefon, dator eller mina google home-prylar, oavsett vilket nätverk jag använder, och felet uppstår inte alls på de enheterna.

    MVH Lasse
  • Mina Logitech-prylar hämtar innehållet via mysqueezebox.com. Jag använder inte LMS.
    Är det svårt att testa om det skulle göra någon skillnad? Det vore intressant att se om det på något vis blir ett time out-fel just i kontakten med mysqueezebox
    Annika Webbmaster
  • Har inte någon bra maskin att sätta upp LMS på numera, så jag får nog inse mig besegrad - får kanske inse att mina prylar har tjänat ut helt enkelt.

    Ni ska i vilket fall ha stort tack för utomordentlig service, stor och glad överraskning!
  • får kanske inse att mina prylar har tjänat ut helt enkelt
    Om ljudet är bra, kanske det går att använda dem, men för "ljudåtergivning" snarare än "teknisk uppspelning"?

    Det kanske går att spela upp innehållet med vår Play-app och skicka det vidare (med Chromecast exempelvis) till Squeezeboxen?
    Annika Webbmaster
  • Och tack för berömmet 😀

    Det är ju roligare att försöka ge bra support än att ge ointresserade standardsvar ...
    Annika Webbmaster