Saknar SR Plays klockradio (Iphone)

Varför har ni tagit bort klockradion i SR Play???!!! Jag saknar den så så så mycket! Jag hatar min alarmsignal måste vakna till P1.

Kommentarer

  • Hej Lovina!

    Precis som du skriver så har vi dessvärre valt att ta bort väckarklockan i Iphone då den inte fungerade så bra som vi önskade. Den fungerade endast om appen var igång och skärmen påslagen, vilket beror på Apples begränsningar i vad en app får göra "i bakgrunden".

    Vi är glada att du vill vakna med Sveriges Radio och ber om ursäkt att vi har tagit bort den möjligheten i vår egen app. Vi undersöker om vi kan skapa en koppling till Apples "genvägar", vilket skulle kunna ge en alarmfunktion som fungerar betydligt bättre än den forna väckarklockan - men tyvärr kan jag inte lova att vi lyckas lösa det inom en nära framtid.

    Tills vidare finns det andra appar där du kan vakna till våra kanaler. Även dessa kräver att appen är i förgrunden. Här är två förslag på gratis-appar:
    Hoppas att någon av dem känns okej att använda och gör så att du slipper vakna till den där alarmsignalen framöver!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Har precis skaffat en ny mobil o ny version av sr play. Brukar somna till radion men hittar inte ”sovklockan” som gör att radion stängs av efter t ex 1 timme. Har den tagits bort?????? Förfärligt i så fall!!
    Ann
  • Hej Ann!

    Timern finns kvar och du når den så här:

    1. Starta ett ljud i appen
    2. Tryck sedan på den lilla spelaren nedtill, var som helst utom på play/paus.

    3. Då öppnar sig en större spelare och där ser du månskäran, alltså länken till timern!

    Tidigare öppnade sig den stora spelaren automatiskt, vilket bland annat gjorde att många lyssnare kom åt inställningen för uppspelningshastighet av misstag och därefter inte visste hur de skulle återställa ljudet.
    Annika Webbmaster