SR Play spela alla borttaget?

Fick en uppdatering av SR Play idag (iOS 12) och nu saknas funktionen ”spela alla” som jag alltid använt för att lyssna på mina nedladdade program och poddar. Den är oändligt användbar om man tex har mobilen i väskan eller någon annanstans för att lyssna på flera program eller avsnitt utan att behöva plocka upp mobilen och manuellt välja ett program i taget så fort ett tagit slut. Är funktionen verkligen boetagen?

Kommentarer

  • Nej, funktionen finns kvar!

    När du börjar spela ett avsnitt när du är i vyn Min lista, så kommer den numera att automatiskt övergå till att spela nästa post i listan. Vill du avaktivera denna list-funktion, når du den genom att trycka på ikonen nere i vänstra hörnet (en stiliserad lista).

    Om du däremot går in på ett enskilt avsnitt (trycker på texten istället för bilden när du är i list-vyn), blir ikonen där du styr hur listor spelas upp "utgråad", eftersom du då har lämnat listan.

    Hoppas att det var begripligt!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar Annika, jag hittade det med din hjälp! Men som Service Designer  måste jag säga att det inte direkt är en intuitiv placering av en så välanvänd funktion jämfört med knappen "Spela alla" i den förra versionen som var lättåtkomlig och helt synlig överst av alla avsnitt. Att det också enbart går att välja att nästa ska spelas om man klickar play på den lilla thumbnailen och *inte* om man klickar play på ett öppnat avsnitt är, om du ursäktar, helt galet. Användaren borde kunna köa upp valbara avsnitt att lyssna på efter varandra oavsett om det sker i ett "öppnat" avsnitt eller i listvyn.

    Jag gissar på att det är gjort så här nu för att tidigare blev man tvingad att lyssna från det översta avsnittet i listan, och nu går det att starta från vilket avsnitt som helst (eller fanns den här funktionen också tidigare?).
  • Jag gissar på att det är gjort så här nu för att tidigare blev man tvingad att lyssna från det översta avsnittet i listan, och nu går det att starta från vilket avsnitt som helst (eller fanns den här funktionen också tidigare?).

    Korrekt gissat. Att kunna starta listan som en lista, oavsett var i listan du befinner dig, är den stora förbättringen!

    Användaren borde kunna köa upp valbara avsnitt att lyssna på efter varandra oavsett om det sker i ett "öppnat" avsnitt eller i listvyn.
    En bra funktion, men där är vi inte än. Att lägga till ett avsnitt i Min lista (den mest flexibla spellistan) går oavsett om du är i ett specifik avsnitt eller i listvyn, men för att spela upp dem i en följd, behöver du vara i en av de listor som har spelkö, alltså Min lista, Nya avsnitt från program du följer och Nedladdat.

    Spelkön finns även på ljudklippen i nyhetslistorna (som Toppnyheter), men dessa skapas av oss och rör nyhetsklipp, inte avsnitt.
    Att det också enbart går att välja att nästa ska spelas om man klickar play på den lilla thumbnailen och *inte* om man klickar play på ett öppnat avsnitt är, om du ursäktar, helt galet.
    Tack. Vi förstår att det är alldeles för otydligt att klick på bild och klick på text är två helt olika saker ... För att citera vår UX:are:
    Vi har ju känt till det knepiga i att de flesta inte vet vilket klick som innebär vad i listorna men inte hittat en bra lösning där ännu. Vi får klura lite och se vad vi kan göra.
    Tack för återkoppling!
    Annika Webbmaster