SR Play saknar pushnotiser för trafik

Hej,

SRPlay-appen är nice på många sätt. MEN jag saknar PUSH-NOTISER enbart för trafik! Eftersom iaf P4-Göteborg spammar med massa annan info hela tiden genom sina push-bullets så försvinner den lilla trafiken.

Jag vill se en möjlighet att ha ENBART pushnotiser för Trafik, gärna med en Radie satt på de närmaste radiostationerna inom säg (valfritt, 25, 50, 100 och 150km) från mig. Detta för att köra jag bil så vill jag inte behöva planera vilka stationer jag skall prenumera på. Jag kör ofta från Göteborg till Norrland  och då blir det jobbigt 😉

RDS/TA är inte ett alternativ för mig då Tesla faktiskt inte har TA-stöd. (uselt.. jag vet) och den inbyggda navigeringen är pissig med trafikplanering och trafikinfo)

Mvh: Fredrik

Kommentarer

  • Önskemålet är framfört sedan tidigare. Jag har för mig att vi inte var så sugna på att göra större förändringar kring push-notiserna nu, i och med att det var någon teknik kring dem som snart skulle bytas ut - men det kan jag ha missförstått, så jag kollar upp hur det ligger till.

    Tips för Göteborg:
    I vår app Sveriges Radio Play kan du leta upp Trafikredaktionen Göteborg och lyssna på deras senaste sändning innan du påbörjar en resa. Tyvärr räcker det ju inte hela vägen fram, rent geografiskt, och inte heller i mer överförd betydelse, eftersom push-notiserna är ett snabbare sätt att nå ut - men förhoppningsvis kan du ändå ha nytta av tipset!

    Kanske kan denna app vara bra för dig?
    Trafiken.nu som app
    ... prenumerera på notiser i de områden du reser i och få meddelande om störningar och trafikhändelser som kan komma att påverka din resa
    Och resten av resan?
    Även där är det ju endast början av Norrlandsresan som täcks in - men det är en god början! (Sedan kan du förstås lyssna på de olika P4-kanalerna i de län du passerar, eftersom de allra viktigaste trafikmeddelandena går ut i P4-sändningen - men det har du säkert redan tänkt på.)

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra en bättre app - och trevlig helg!
    Annika Webbmaster