SR Play, Iphone - hitta kommande program

Hej, se bild. Jag skulle önska att det gick att se framtida program i denna vy. Är det fler som tycker det, eller har ni planer på att införa den möjligheten? Och vad är det för musiktitel som syns i fönstret? Vänligen Fredrik

Kommentarer

  • Hej!

    Jag har faktiskt inte sett det önskemålet tidigare, men det är ett bra önskemål.

    Dock med ett litet pedagogiskt problem. I den där vyn (som vi skulle kalla "storspelaren vid direktlyssning") kan du idag svepa åtsidan för att backa i direktströmmen. Motsvarande bläddring går naturligtvis inte att göra för ljud vi ännu inte har sänt...

    För att se kommande program medan du lyssnar på P1 i appen kan du istället göra så här:
    1. stuva undan "storspelaren" - utan att pausera ljudet - genom att trycka på pilen (ser ut som ett V) i övre vänstra hörnet
    2. välj alternativet "direkt" i appens nederkant
    3. tryck på texten (inte bilden, den startar ljudet) vid P1, så når du en enkel tablå, där du ser vad som ska sändas i P1
    Musiktiteln är nog vår "musikigenkännings-funktion" som tolkade de pianotoner som spelas mellan två inslag som en del av verket La valse oubliée (Improvisation) av Dominique Charpentier. Om det sedan verkligen är detta verk vi spelat, kan jag inte bedöma
    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket för svaret! Bra att du beskrev ett enklare sätt att nå tablån från den vy jag visade. Vänligen Fredrik