SR Play appen svarar inte när jag är uppkopplad på vårt wifi med min androidtelefon.

Min fru har samma problem med sin androidtelefon. Problemet började idag 8/6. Har alltid fungerat tidigare och vi brukar streama till våra googlehögtalare. Appen fungerar i telefonen när jag kopplar upp mig på mobilnätet. Jag kan även lyssna på radion genom browsern på min dator, som är uppkopplad mot vårt wifi. Jag kan även streama från youtube och spotfy till högtalarna/skärmarna. Problemet verkar bara omfatta sr appen?
Kent Sjöström

Kommentarer

  • Hej Kent!

    Bra inringat! Något med vår app ihop med ert wifi fungerar inte som det ska ... Har du möjlighet att testa om ett annat wifi ger problem? Det vore bra att se om det är "appen + wifi" eller "appen + just detta wifi" vi ska felsöka.

    Testa att starta om routern genom att dra ut strömförsörjningen, vänta i minst tio sekunder och sedan sätta i sladden i kontrakten igen! Om du har det som kallas "mesh-nätverk" hemma (flera routrar i ett nätverk) så kan du behöva göra ytterligare någon manöver för att bli av med en felaktig blockering. Hör av dig i så fall!

    Den här typen av problem är rätt ovanliga, men jag har nyligen fått in en felrapport från Lisa, som har vissa problem med vår Android-app på sitt hemma-wifi men inte på andra nätverk. Lisa har Tele2. Har ni samma?

    Hos Lisa har det inte hjälpt att starta om routern och felsökningen fortsätter. Ifall vi hittar något som är relevant för felsökningen hos er, så berättar jag det förstås!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har liknande problem med min nya
    IPhone. Jag är uppkopplad mot Wi-Fi, men Sveriges radios app säger att jag inte är det när jag ska ladda ner program. Det innebär att jag inte vet om det drar på min ombildata eller inte.
    Hälsningar,
    Malin

    Malin Foyer
  • Hej Malin!

    Förstår. Fungerade nedladdningen som den ska på din förra telefon? Har detta problem funnits hela tiden sedan dess att du laddade ner appen på din nya telefon? Eller har felet dykt upp på senare tid?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Ted!

    Det har dykt upp på senare tid. Jag är osäker om det började när jag bytte mobil (från Iphone till Iphone) för ett tag sedan eller senare.

    När jag bytte mobil laddade jag ner alla appar i ett svep från en lista över appar som jag tidigare hade laddat ner via App Store.

    Hälsningar
    Malin
    Malin Foyer
  • Hej igen Malin!

    Tack, då är jag med. Jag tänker att vi ska kolla vilken appversion du har installerad i telefonen, för att utesluta att det inte är en gammal version som gör så att problemet uppstår.

    Du kan se vilken version du har genom att klicka på Min sida (längst ner i appens högra hörn) och därefter gå till Inställningar (längst ner), längst ner på sidan Inställningar kan du sedan se vilken appversion som är installerad. Återkom gärna och berätta vilken version du har, så att vi kan utesluta möjligheten att du sitter på en utdaterad version av appen.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)