LÖST: Varför bytte 'SR Play' namn till 'Play'?

Hej,

När jag söker efter appar på min telefon hittar jag inte er app när jag söker på SR, den verkar ha bytt namn till att bara heta Play numer. Det känns ologiskt då det är SR jag vill söka på. Har testat ladda ner appen på nytt utan att det fungerade. iPhone gör det inte att ändra namn på appar själv varför jag inte kan åtgärda detta.

Varför har det blivit så här?

Nina
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack, det har jag inte tänkt på - och tror är fel.

    Du kan söka på Sv som i Sveriges Radio, men det borde gå att skriva SR också. Har du någon känsla för när det senast fungerade?
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Nej, det fungerar inte heller. Det går enbart att söka på det synliga app-namnet som numer är Play.

    Jag skulle tro att det var 1-2 veckor sedan det fungerade. Jag har inte reagerat på det förrän nu och det betyder att det har fungerat tidigare.

    Vänligen,

    Nina
  • När jag testar så fungerar det att söka även på Sveriges Radio Play, det appen heter i AppStore, trots att namnet på appen ser ut att vara Play.

    Men, som sagt, ska det även gå att söka på SR.
    Annika Webbmaster
  • SR fungerar tyvärr inte att söka på i appbiblioteket på min telefon, Sveriges Radio Play fungerar att söka på i appbiblioteket men då försvinner lite funktionen om att snabbt hitta en app bland sina appar, jämfört med att söka på SR t ex.

    Jag skulle vilja lägga in ett önskemål om att appen fick tillbaka sitt namn SR Play som gör den enkel att hitta och följer standard över hur appar brukar namnges i appbiblioteket.
    Nina
  • Oj, nu först ser jag att mina svar var väldigt otydliga. När jag skrev:
    Tack, det har jag inte tänkt på - och tror är fel.
    och
    Men, som sagt, ska det även gå att söka på SR.
    ... så menade jag att jag tror att det är fel att vi gör på detta vis. och att det egentligen bör gå att söka på SR Play.

    För många år sedan hade vi endast Play och Sveriges Radio Play som alternativ, och jag har varit med och arbetat för att även SR Play ska fungera. Jag vet inte hur det kommer sig att det alternativet nyligen har fallit bort, men tar reda på det.

    För mig går det alltså inte heller att söka på SR längre, jag kan återskapa problemet, men jag vet inte när det senast fungerade. Appen är "min arbetsmiljö" och inget jag söker efter normalt sett. Jag får dock upp appen som förslag när jag skriver in bokstäverna SV. (Samt PL - men jag har många appar som heter play-någonting.)

    Jag återkommer alltså om detta. Något är fel. Vad det beror på vet jag inte än - men jag tar reda på det och gör vad jag kan för att vi eller Apple ska rätta till det så snart som möjligt!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En av mina kolleger hade själv redan noterat problemet och arbetar med en lösning, så jag hoppas att allt snart funkar som tidigare!
    Annika Webbmaster
  • Oh, fantastiskt! Vilken fantastisk service ni tillhandahåller!
    Nina
  • Hej igen!
    Nu släpper vi en ny version, 23.5.2, av SR Play för iOS. Den innehåller bland annat:
    • Appens namn på telefonens hemskärm och i sökfunktion är nu återigen SR Play och inte Play.
    Versionen fasas ut till lyssnare stegvis under den kommande veckan, så du kommer att få den rättade versionen inom kort.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Underbart! Jag uppdaterade appen och äntligen är min kära SR Play tillbaka! Stort tack för engagemang och trevlig trevlig helg!
    Nina
  • Detsamma!
    Annika Webbmaster