SR Play på Android tystnar ofta
Varför stänger appen av efter 5 minuter i min Samsung XCover telefon? Inga andra ljud-appar gör det.
Följ inlägget
0
följare
Troligen stängs vår app ned på grund av att den inte har rätt att arbeta i bakgrunden.
Se om du kan göra så här:
Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad
Om den beskrivningen inte gick att följa eller om det inte hjälpte, så återkom. Samsungs modeller har även ett par specifika inställningar som kan påverka detta.
//Nisse
Testa annars detta:
- Inställningar
- Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
- Batteri
- BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
- Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
- Optimera batterianvändning
- Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
- Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
- Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändring och omstart) så hör av dig och berätta vad du har för Samsung-modell samt gärna vilken version av Android.Ta reda på vilken Android-version du har:
Lycka till!
Samsung S7 android 8.
Med SRPlay ver 22.7.1 finns ingen möjlighet att optimera.
____________________________________________
[Delar av inlägget som rör dataförbrukning i appen har redigerats bort, eftersom Tomas även har skrivit om detta i en egen tråd.]
"Avoptimera"
Det är inte i appens inställningar, utan i telefonens, du ska ändra detta.
Vid vilken punkt går denna beskrivning inte att följa?