SR Play på Android tystnar ofta

Varför stänger appen av efter 5 minuter i min Samsung XCover telefon? Inga andra ljud-appar gör det.

Kommentarer

  • Hej Nils!

    Troligen stängs vår app ned på grund av att den inte har rätt att arbeta i bakgrunden.

    Se om du kan göra så här:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Om den beskrivningen inte gick att följa eller om det inte hjälpte, så återkom. Samsungs modeller har även ett par specifika inställningar som kan påverka detta.
    Annika Webbmaster
  • Tack, nu funkar det.
    //Nisse
  • Så bra att det hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Samma fråga, om man nu har en Samsung, hur gör jag då?
  • På många Samsungenheter ska det gå att göra på samma vis.

    Testa annars detta:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändring och omstart) så hör av dig och berätta vad du har för Samsung-modell samt gärna vilken version av Android.

    Ta reda på vilken Android-version du har:
    1. Öppna appen Inställningar på telefonen eller surfplattan
    2. Tryck på System långt ned på skärmen
    3. Välj Systemuppdatering för att se Android-versionen

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Tack. Det hjälpte.
  • Hej har samma problem ibland med ideliga avbrott.
    Samsung S7 android 8.
    Med SRPlay ver 22.7.1 finns ingen möjlighet att optimera.
    ____________________________________________

    [Delar av inlägget som rör dataförbrukning i appen har redigerats bort, eftersom Tomas även har skrivit om detta i en egen tråd.]
  • Hej Tomas!

    "Avoptimera"
    Det är inte i appens inställningar, utan i telefonens, du ska ändra detta.

    Vid vilken punkt går denna beskrivning inte att följa?
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhållning (kallas Enhetsvård från och med Android 9)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Annika Webbmaster