Välja om avbruten lyssning blir paus eller stopp (fortsätta där man avbröts resp. i live-läget)

SR Appen - gasar på (pitchar upp) efter paus 😀

När jag pausar SR direktsändningen och trycker på play efter paus, då "gasar" strömmen på så att den spelar ifatt. Så kan man inte ha det! Vid återupptag tycker JAG att den skall gå direkt till direktsändningsposition om jag nu är på direktsändning. Det gjorde den inte innan - då hamnade man på eftersläp. Här finns det nog olika åsikter, vissa vill nog att just paus skall vara en paus. Men att den gasar på för att hinna ifatt är superkonstigt.

Detta sker om kopplad via CarPlay med usb-lightning och med bluetooth (alla pairade jag har)

SR appen (senaste IOS på en iphone 11), version 21.7.2 och versionen innan den.

Kommentarer

  • Jag såg nu i ett annat inlägg att detta var en inställningssak! Jag kan inte påminna mig om att jag tryckt på denna del av appen. Såg inställningen och ändrade - och det fungerar! En liten önskan kanske hade varit en inställning för hur paus skall fungera - som en paus eller som en "återupptag direktsändning".
  • Hej! Vad bra att du hittade svaret! Ja det där var en funktion som vi introducerade ganska nyligen. Tanken var att låta användare att lyssna med en högre hastighet även i våra direktsändningskanaler. För att det ska fungera så måste man då låta ljudet gå över till normal hastighet så fort man kommer ikapp själva direktsändningen. Men vi har diskuterat mkt om det är tillräckligt intuitivt för att alla användare ska förstå vad som händer. Det kan alltså finnas förbättringar att göra där och din synpunkt ska vi verkligen ta med oss i vidare diskussioner. Tack så mycket!

    Mvh Niklas
    App-utvecklare
  • För andra lyssnare som undrar var denna hastighetsinställning finns, så ligger den nedanför knappen play/paus:

    Annika Webbmaster
  • Hej. Har ni funderat mer på möjligheten att inte pausa utan att istället ha ”återupptag direkt-uppspelning”
    Jag kan faktiskt tycka att default borde vara att man alltid går mot direktström. Pausa en livesändning tycker jag motsäger att man trycker på Kanalen från första början.

  • Hej igen!
    Vi gillar ditt förslag om att varje lyssnare själv ska kunna ställa in hur det ska fungera efter ett avbrott, men jag tror att det ännu bara "ligger som ett intressant förslag", och att det alltså inte är något som beslutats att vi ska införa.

    Jag tar reda på hur det går i frågan och påminner om behovet.

    Tips:
    Ett enkelt sätt att direkt återgå till live-läget i CarPlay, där knappen "direkt" inte syns, är att gå in under Kanaler och starta om kanalen därifrån. (Jag hoppas i alla fall att det fungerar som jag beskriver - det var ett tag sedan jag senast såg hur det ser ut i CarPlay.)
    Annika Webbmaster
  • Finns hastighetsinställning på ljudet när man lyssnar  via browser också?
  • Hej Oldih!
    Det går inte ännu, men ligger med i utvecklarnas "att göra-lista", så funktionen kommer inom en relativt snar framtid även på hemsidan.
    Annika Webbmaster