Sr app: Stockholms lokala innehåll i P4 Skaraborg

Jag har valt P4 Skaraborg som kanal , men när jag lyssnar ex på en helg eller tidig morgon före kl 06 då kommer P4 Stockholm in och sänder. På vardagar får jag stänga av och starta igen efter kl 06 för att det ska bli P4 Skaraborg. Men på helgen hjälper inget det blir nyheter från Stockholm varje halvtimme. Vill gärna höra mina lokala nyheter även när jag är ute på promenad
Tacksam för hjälp med detta bekymmer
Med vänlig hälsning, Kristina

Kommentarer

  • Hej Kristina och förlåt att du inte har fått svar tidigare!

    Jag och några av mina kolleger har lyssnat på flera olika lokala kanaler vid olika tider under helgen för att återskapa problemet, men har då fått de lokala kanalernas nyheter - som det ska vara.

    Samtidigt är det några fler än du som har rapporterat in detta fel, men ni är inte så många som man kan förvänta sig om felet hade drabbat alla.

    Felet är troligen lätt att återskapa - om vi gör på rätt sätt. Det verkar som om det krävs något som inte alla lyssnare gör för att felet ska märkas och att vi har missat att testa den saken.

    Jag radar upp en del saker som kan skilja sig åt från en lyssnare till en annan och kanske kan bidra till att vi inte kunnat återskapa felet.

    Du har redan skrivit att P4 Skaraborg är drabbad och en annan lyssnare får det med P4 Örebro, så det är förstås kanaler vi har testat. Trots att det självfallet är en viktig skillnad och att felet kanske inte drabbar alla P4-kanaler, bör det inte vara vald kanal som gjort att vi inte kan återskapa felet.
    • Hur startar du P4? Spelaren på låsskärmen, "kanal-sockerbiten" på appens startsida, play-funktion i hörlurarna, med Siri ...?
    • Skickar du ljudet vidare till externa högtalare med till exempel Chromecast eller Airplay?
    • Lyssnar du via Apple Watch?
    Det är vad jag kan komma på spontant som skulle kunna vara den skillnad som gör att ni får felet medan jag och mina kolleger inte har lyckats framkalla det ...

    Om vi kan ringa in skillnaden, kan vi förhoppningsvis lösa problemet.
    Annika Webbmaster
  • Vi lyckas inte framkalla felet själva, så jag kommer att be er som har rapporterat in detta att testa olika (enkla) saker.

    Det första är att tillfälligt välja en annan P4 kanal genom att hålla inne "den rosa P4-sockerbiten" på appens startskärm, se bild.

    Spela sedan den P4-kanalen någon minut och byta tillbaka till P4 Skaraborg.

    Berätta om det hjälper!

    Annika Webbmaster