SR app i Apple TV

Appen har fungerat bra i Apple TV tidigare, men sedan några veckor tillbaks så kraschar appen. Starta går fint men så fort man väljer något program/kanal så går den ned. Jag använder tvOS 14.6 Apple TV A1842 med automatisk uppdatering.
Tacksam för feedback!
Daniel

Kommentarer

  • Det var inte bra!

    Att installera om appen kan ibland lösa skumma problem, så testa gärna det. Testa även att starta om routern, vilket också kan rätta till en del märkliga fel.

    En annan lyssnare har rapporterat in liknande fel för drygt en månad sedan, men återkom aldrig. I och med att vi själva inte kunde återskapa felet, har vi inte gått vidare med det. Jag följer upp hur det har gått och håller tummarna för att det fanns en enkel lösning.

    Jag tipsar om andra sätt att ta del av vårt innehåll i Apple TV, som jag hoppas att du har nytta av medan vi felsöker. För kanaler kan du testa appen MyTuner Radio:
    https://apps.apple.com/us/app/mytuner-radio-live-stations/id520502858

    Det borde även gå att göra som Apple själva beskriver här:
    Radio: Lyssna på radiostationer på Apple TV , metoden som står under mellanrubriken "Lyssna på radiosändningar".

    För program i efterhand kan du använda Apples egen app Podcaster:
    Hämta podcaster på Apple TV

    Där finns inte alla program med, men många!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Felet kvarstår hos den andra lyssnaren, men vi har inte kunnat återskapa det själva, vilket gör det svårt att felsöka.

    Hon skrev:
    Funkar ibland en stund eller så blir jag utslängd direkt
    Är det samma sak hos dig, eller får du det aldrig att fungera? Om felet kommer och går, så vore det förstås intressant om du kan se något mönster.
    Annika Webbmaster
  • Den är lite instabil men det verkar som det funkar nu efter ominstallation av appen. Tack för tipset. Efter hand ser jag om den även fungerar kommande dagarna...
    Mvh,
    Daniel
  • Bra att det fungerar bättre! (För den andra lyssnaren om rapporterat in samma fel hjälpte tyvärr inte en ominstallation.)

    Återkom gärna och berätta hur det går, i synnerhet om det fortsätter att vara instabilt. I och med att vi själva inte har lyckats återskapa detta problem, är vi helt beroende av sådan återkoppling för att ens förstå att det finns problem.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vill bara följa upp om denna tjänst fortfarande är svajig, eller om det har flutit på som det ska sedan du senast skrev till oss ...
    Annika Webbmaster
  • Det här problemet är tydligen något som återkommer, nu senast idag. Appen fungerade felfritt dagen före men kraschade alltså vid uppspelning av ett program den 24 aug, men som tidigare löser en ominstallation problemet temporärt. Kanske hänger det ihop med att appen uppdaterats automatiskt nyligen samtidigt som appen var startad/aktiv och att detta kräver en ominstallation.... annars vet jag ej. Lycka till👍🙏
  • Tack!
    Annika Webbmaster