Min vanliga P4-kanal saknas i väckarklockan

Varför kan jag inte välja att vakna till P4 Väst när jag ställer väckarklockan? Alla andra lokalstationer verkar finnas.

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in felet! Problemet är åtgärdat "bakom kulisserna", men inte ute hos er lyssnare än. Vi kommer att få detta rätt i samband med nästa uppdatering.

    Den "egna P4-kanalen" saknas i listan vid väckarklockan, så för dig som har valt P4 Väst som "din P4 kanal" i appen, saknas just den P4-kanalen i väckarklocks-listan. Väljer du en annan P4 kanal så dyker den upp i listan igen. Ett enkelt sätt att byta "vald P4-kanal" är att långtrycka på "P4-sockerbiten" högst uppe på hemskärmen.

    Då blir det dock andra problem, som att du får du fel lokala nyheter i nyhetslistan. Att byta fram och tillbaka mellan P4 Väst och en annan kanal just när du vill använda väckarklockan går förstås, men är ju lite bökigt.

    Vi ber om ursäkt för de problem du fått genom detta!
    Annika Webbmaster
  • Detta fel är nu rättat i en version 21.6.6 av appen, som vi just har släppt till appens beta-användare.

    Under nästa vecka kommer den troligen ut till alla. Om du vill få del av förbättringen redan nu, kan du bli beta-testare, för då får du den version som är rättad:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Tack igen för att du rapporterade in det!
    Annika Webbmaster