Squeezebox-plugin med Sveriges Radios kanaler och poddar

Tråden är utbruten ur annan tråd med kartläggning av ett (nu löst) problem med avbrott i poddfiler på bland annat Squeezebox:
Squeezebox Radio: Poddfiler stannar efter en viss tid
/Webbaster-Annika

-------------------------------

Hej,
Tack för att ni fixat problemet! (jag är också en squeezebox användare).

Under tiden det tog att avhjälpa problemet så började jag skriva en plugin för att lyssna på sveriges radio på squeezebox (genom att ladda ned podfilerna lokalt till servern o sedan streama dem till spelarna. Eftersom det fungerar att streama igen så är just denna feature borttagen).

Om någon (annan) vill testa/använda det så finns den tillgänlig här:

https://github.com/ljungberg/sverigesradio

Man behöver ha sin egen lokala llogitech media server version 7.9 för att använda den. Jag har testat den på en ubuntu laptop samt min raspery pi 2.

/mvh Nils

Kommentarer

  • Tack Nils.
    Kan vara kul att testa senare.

    Tack även till Annika som kämpat för oss.
    Mvh
    Johan
  • Nils:
    Åh, kul! Jag älskar när fiffiga lyssnare delar med sig av fiffiga lösningar! Att jag bröt ut detta till ett eget inlägg var för att hjälpa andra med samma behov att hitta din plugin.

    Använde du dig av vårt öppna API?

    Jag vill samla appar, widgets och liknande som är skapade av oberoende utvecklare kring vårt innehåll, för det finns mycket bra som är svårt att hitta till även för oss som arbetar med vårt innehåll. Hur ska det då vara för lyssnare?

    Johan:
    Tack även till Annika som kämpat för oss.

    Väl bekomme! Och tack själv för all hjälp.

    Jag har självfallet tackat de kolleger och externa samarbetspartners som äntligen löste felet.

    Dessutom har jag frågat vi behöver förbättra för att det skulle ha gått snabbare att lösa. Vi trodde ju att CDN:et var inblandat redan innan nyår:
    Kanske CDN:et tolkar era anrop som att filen ska laddas ned, och efter tio minuter eller så menar att ni bör vara klara och avbryter processen?

    Att felsökningen drog ut på tiden därefter är ju inget vi kan göra något åt nu, men om vi kan lära oss något så att vi blir snabbare vid den här typen av felsökning framöver, är det ju bra!
    Annika Webbmaster
  • Annika:
    ​Precis, det var dokumentationen för v2 av APIet jag använde mig av. (http://sverigesradio.se/api/documentation/v2/index.html)

    Ja, detdär med information och nå ut til rätt personer är knepigt 😀
  • Tack.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej Nils!

    Är denna plug in fortfarande fungerande? Jag funderar över om den skulle kunna hjälpa lyssnare med en ny variant av Squeezebox-problem ...

    Annika Webbmaster
  • Ja det fungerar, även om jag är enda(?) användare.

    Jag kan lyssna mer än 11 minuter (som verkar vara problemet när jag gjorde en snabb sök på forumet)
  • även om jag är enda(?) användare
    Min avsikt med att skapa en egen tråd om detta var ju att hjälpa andra lyssnare att enklare hitta din plugin.

    Och det var vackert tänkt, men tyvärr har jag i något skede därefter "arkiverat" tråden, vilket minskade synligheten både i forumet och för externa sökmotorer. När det skedde har jag ingen aning om, men jag lade märke till det och "av-arkiverade" den i samband med att jag ställde min fråga till dig. Så att du är ensam användare beror kanske delvis på att ingen vet om din plug-in.

    Egentligen var det inte elvaminuters-problemet som fick mig att leta upp detta, utan en tråd där en lyssnare har problem med "senaste avsnittet-länkar" för vissa program. Eller, strängt taget är det ju vi som har problem och vi felsöker:
    Senaste avsnitt i Internetradio

    Han har i och för sig sagt att han inte är intresserad av andra sätt att lyssna, utan vill att vi ska få det sätt han är van vid att fungera igen, så även om jag tipsar om din plug in, är det nog inget för honom.

    Kul att tjänsten fungerar fortfarande!
    Annika Webbmaster