Backa med headset startar om avsnittet

Hejsan!
Jag lyssnar en hel del på SR och älskar erat utbud, speciellt det digitala. Eloge för det!

Men jag har en önskan. När jag lyssnar i appen och vill spola tillbaka trycker jag 3 gånger på mina airpods. Dock börjar då hela avsnittet om från början. Trycker jag 2 gånger spelas nästa avsnitt. Det är ganska frustrerande när man missat en bit av ett avsnitt, vill lyssna igen och behöver ta upp mobilen. Eller värre, när man glömmer bort sig och måste leta upp vart man var i avsnittet igen.

Att byta spår på detta sättet passar t.ex i t.ex Spotify men i era program är så pass långa att det i min mening skulle vara mer värdefullt om det spolade tillbaka 10 sekunder eller framåt 10 sekunder istället för att byta/börja om, precis som ljudboksspelare gör. Eller åtminstone låta folk välja.

Mvh
Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik!

    Först och främst, stort tack för dina fina ord gällande vårt utbud! Det gläder oss att du gillar appen och dess innehåll.

    Då jag själv är Airpod-användare så instämmer jag i dina synpunkter gällande våra kortkommandon för Airpods, även jag hade önskat att man kunde spola istället för att byta avsnitt. Våra utvecklare tittade på knappvalen för Airpods i början av sommaren och kom fram till att våra kortkommandon fungerar som dom gör för att andra tillbehör i appen ska kunna fungera korrekt. Det är alltså lite mer än att bara justera dessa kortkommandon som behövs göras för att kunna få in nya kommandon för Airpods i appen. Vi vet dock att en inställning för knappvalen är något som önskas av många Airpod-användare, så utvecklarna kommer därför att fortsätta titta på möjligheten att implementera en sådan inställning, men det kommer nog dröja ett tag innan den eventuellt kommer in i appen. Men vi är "på bollen" och förhoppningsvis kommer det gå att lösa, och allra helst inom en inte allt för avlägsen framtid. Jag kommer självklart framföra att även du skulle vilja ha möjligheten att själva kunna justera knappvalen för Airpods i appen.

    Stort tack för din feedback! Du är varmt välkommen att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack snälla, hoppas att bollen spelas in i mål hyffsat snart då. 😀 Ha en fin dag!
  • Vi håller tummarna för det! Tack detsamma!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Patrik!

    Vi bygger om backa-funktionen så att det blir 15 sekunder istället för att backa till avsnittets start när du lyssnar på poddar eller direkt på en kanal. Om du lyssnar på nyhetsspellistor kommer back-knappen fortfarande att backa till början av inslaget.

    Om jag förstått detta rätt, införs förbättringen i nästa version av appen.

    Tack för att du hjälpte oss att tänka rätt här!
    Annika Webbmaster
  • Wow, helt fantastiskt! Nu blir det fest för att fira! 😀
  • Fira först när du sett att det fungerar som det är tänkt ...

    Men, ja, detta är efterlängtat!
    Annika Webbmaster