Till senaste kommentaren

Sovtimer - kan inte fortsätta lyssna från rätt position

Hur kommer det sig att när man satt sovtimern vid en lyssning, inte kan fortsätta att spela från den tidpunkten timern pausade utan att gå omvägen via lyssningshistorik? Programmet börjar alltid om på noll. Jag har inget minne av att det alltid varit så. Borde man inte alltid fortsätta spela där man slutade senast?

Jag kör Android 11 på en Google Pixel 3a. Det var samma på Android 10

Kommentarer

  • Bra fråga, eller mer problembeskrivning!

    Hur det kommer sig vet jag alltså inte, jag kände inte till felet, men det låter som en bugg som vi bör åtgärda!

    Tack och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • App-utvecklarna kan återskapa felet, vilket är lovande för att vi ska kunna lösa det.
    Annika Webbmaster
  • Och nu är det löst bakom kulisserna, och bör vara rättat i näst-nästa version av appen.

    Som vi tyvärr inte vet när du kan få, eftersom nästa version av appen sitter fast i en låååångsam kodgranskningsprocess, utan att vi vet varför. Liknande uppdateringar brukar gå på någon timma, men har nu dröjt flera veckor.

    Tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Som jag skrev har vi inte kunnat uppdatera Android-appen på grund av att den version vi laddade upp redan i oktober inte blev godkänd av Google. Det blev den dock nu, strax innan julhelgen. Därefter har vi inte velat släppa ut den uppdateringen, eftersom det är kort om folk under helgerna och vi alltid snabbt vill kunna ta hand om eventuella problem och frågor i samband med en ny app-version.

    I nästa version av appen, 20.12.2, som vi släpper efter nyår, lade vi även in fixen för sovtimern. Du kan ladda hem den versionen redan nu, för den ligger ute som en beta-version och det är enkelt att bli beta-testare:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Gott nytt år, och tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Problemet med uppspelning från noll efter timerstopp har återuppstått i version 22.4.1.
    Mvh Jonas
    Jonas Lundwall
  • Hej Jonas!

    Tack för att du återkopplar och berättar att problemet har återkommit. Jag ska be våra utvecklare undersöka detta och återkommer till dig så fort jag vet mer!
    Ted Supportansvarig
  • Man kan säga att det är ännu värre denna gång. Spelaren låser sig och man måste starta om appen när man använder lyssningshistorik. Se skärmdumpen. Det verkar även hända om jag stänger lyssningen och försöker öppna i samma process några timmar senare.  Jag har en Google Pixel 3a med Android 12.  /Mvh Jonas

    Jonas Lundwall
  • Hej igen Jonas!

    Jag har under förmiddagen varit i kontakt med utvecklarna, de hälsar att problemet med sovtimern har kunnat återskapas och att de nu arbetar på att försöka åtgärda felet. När jag själv testade stötte jag på ett liknande fel, men istället för att uppspelningen startade om från noll så hoppade den långt framåt i avsnittet, så något lurt är det.

    Problemet kopplat till bilden som du bifogade, det är också i samband med sovtimern om jag förstår dig rätt? Att när du använder sovtimern och därefter går in i Lyssningshistoriken för att återuppta lyssningen så hänger det sig? Dvs, problemet uppstår enbart med avsnitt i Lyssningshistoriken om du haft sovtimern aktiverad, men det går bra att lyssna från Lyssningshistoriken om sovtimern inte varit aktiverad? Ledsen om det låter snurrigt, jag försöker bara få fram så mycket information som möjligt för att förenkla för utvecklarna.
    Ted Supportansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.