Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Du kan även hjälpa oss att göra Sveriges Radios webbplats och våra appar bättre genom att rapportera in problem och komma med förbättringsförslag!
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Det går faktiskt, men kräver att du överlistar systemet ...
Lyssna i Sveriges Radios Sonos-tjänst innan klockan 14.30
På några få undantag när publiceras poddversionen ("utan musik") av Sommar & Vinter i P1 klockan 7.00 den aktuella dagen, medan versionen med musik blir tillgänglig först klockan 14.30, när programmet redan har sänts klart i P1. Om du lyssnar mellan klockan 7.00 och klockan 14.30 finns det därmed endast en version tillgänglig, den utan musik, och det är den du får även i vår Sonos-tjänst!
Sämre lösning: Lyssna i vår Sonos-tjänst efter den 22 september
Det går dessutom att få versionen utan musik om du lyssnar så långt i efterhand att versionen med musik tagits bort. När du lyssnar på avsnitt från tidigare säsonger, är det alltid den korta versionen.
Musikversionerna av årets Sommar-avsnitt raderas den 22 september, men att vänta flera månader är inte en lösning jag rekommenderar ...
Lyssna i en annan tjänst
Versionen utan musik, podden, går även att lyssna på i de många Sonos-tjänster som kan hantera poddar mer generellt. Pocket Casts, Sticher, Spotify och Tunein är exempel på Sonos-tjänster där du kan leta upp Sommar & Vinter i P1.
I dessa tjänster kan du däremot inte höra versionen med musik, för den finns endast på våra egna plattformar.
Varför går det (ännu) inte i att välja version vår tjänst?
Men det vore förstås bra att kunna välja version i vår egen tjänst. Här gör jag det lätt för mig och kopierar vad jag svarade Lotta, som föreslog samma sak i vintras: Lotta själv berättade sen att hon hade löst sitt behov genom att spela upp mobilappen (Sveriges Radio Play för Iphone) i Sonos via Airplay: Förslaget om att erbjuda båda versionerna finns med i en lista över "bra förslag som vi gärna går vidare med vid tillfälle".
Trevlig lyssning!