Var finns den vita appen till SR?

Vill ladda ner den vita appen till SR. Var hittar jag den?

Kommentarer

  • Hej Birgitta!

    Den vita appen var i själva verket en av våra "bokmärkes-appar". De skapades för länge sedan för att göra det lite enklare att låta de största kanalerna + Ekot och Radiosporten synas som ikoner på telefonens eller surfplattans hemskärm, och har tagits bort från Google Play av tekniska skäl.

    Det apparna egentligen gjorde, var är att öppna motsvarande sida på sajten. Med den vita appen, kom du till startsidan på Sveriges Radios webbplats, alltså hit:
    sverigesradio.se

    Du kan själv lägga en genväg till den sidan på hemskärmen. Hur du gör detta kan variera beroende på vilken telefon eller surfplatta du har, men så här brukar det fungera i Chrome:
    1. Öppna Chrome och gå till sverigesradio.se
    2. Klicka på de tre punkterna (en meny-symbol) uppe till höger om adressfältet
    3. Välj alternativet Lägg till på startskärmen
    4. Nu har du en genväg direkt till Sveriges Radios webbplats på din hemskärm (med vita ikonen)
    Det går förstås att skapa genvägar även till delar av vår webbplats. Ifall det egentligen alltid är P4 Hallands nyhetsflöde eller P2:s tablå du brukar gå till, så kan du skapa genvägen direkt in till rätt sida.

    Hör av dig ifall du inte får till det!
    Annika Webbmaster