Android: Hur slipper jag nyhetsutskick (pushnotiser) från SR Play?

Hej! Varje dag får jag nyheter via sms på min mobil av SR play. Vill INTE  ha några nyheter via mobilen, hur får jag bort denna funktion?  Vill behålla appen SR. Hälsningar Mats

Kommentarer

  • Hej Mats!

    För att slippa ta emot nyhetsnotiser så går du först in i appens inställningar som du når genom att klicka på Min sida (längst ner i appens högra hörn), därefter finner du Inställningar längst ner på sidan.

    Du kommer sedan att se ett alternativ som heter Pushnotiser (se bild)När du klickar på Pushnotiser kommer du att nå alternativet Nyheter från Ekot.

    När du växlar av Nyheter från Ekot kommer du att se följande sida, där du slutligen avaktiverar Visa aviseringar. På så sätt kommer du inte längre att ta emot nyhetsaviseringar från Sveriges Radio.

    Återkom om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • jag tillkommer till sidan med Pushnotiser, men den är blek och reagerer inte när jag trycker och vill dra för att stänga av
  • Hej Karen!

    Är det denna sida som är blek?

    Vilka av dina val är aktiverade? Händer det ingenting alls om du testar att inaktivera det översta alternativet Tillåt pushnotiser?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jag vill inte ha direktinlägg från Spanarna bland pushnotiser som kan gälla nyheter.
    När jag lyssnat på Spanarna dyker det upp en sorts direktinlägg som jag tydligen bara kan trycka på för att det genast ska spelas upp igen! Det går inte att få bort som alla de andra notiserna!
    Mycket störande. Jag är tvungen att ta bort allt! Dessutom för säkerhets skull avinstallera appen sr-play!
    Vad göra?
    Jag behöver ett riktigt svar på problemet.
    Jag förstår verkligen ingenting av de anvisningar som ges i detta "forum".
  • Hej Anna-Karin!

    Skulle du kunna förtydliga vad det är du syftar på när du skriver direktinlägg? Var ser du detta direktinlägg, ser du det när du har appen öppen? Kan du beskriva hur det ser ut?

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Anna-Karin!

    En annan lyssnare, Andreas, har rapporterat in ett problem som jag tror är samma som det du beskriver.

    Han har skickat in ett filmklipp där vi ser en spelare på låsskärmen. Det syns att denna spelare inte går att svepa bort från skärmen, utan liksom studsar tillbaka när han försöker.

    Bilden nedan kommer från den filmen:

    Ser det ut ungefär så även hos dig?

    Vi vet inte varför detta problem uppstår, men det vill vi gärna veta, och där hoppas vi att du kan hjälpa oss att förstå problemet, samtidigt som vi förstås vill försöka hjälpa dig att lösa det. Vi ska anstränga oss för att inte skriva obegripliga tekniska uttryck i onödan. Om vi blir svåra att förstå, får du du säga till, så formulerar vi om oss tills det blir begripligt!

    Ett internetforum är en webbplats där olika personer kan diskutera, och i det här forumet är ämnet tekniska problem med Sveriges Radios tjänster. De olika rubrikerna i ett forum brukar kallas "trådar", och om du vill svara på våra följdfrågor, behöver du gå till "din tråd". Det går alltså inte att svara på de mejl du får när vi på Sveriges Radio eller en annan lyssnare skriver i tråden.

    Detta är en länk till din tråd:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/se-play/
    Android: Hur slipper jag nyhetsutskick (pushnotiser) från SR Play?

    Andreas, lyssnaren med filmen, använder en mobil tillverkad av ett företag som heter Huawei. Har även du en Huawei-enhet, eller är det exempelvis är en Samsung Galaxy eller en Sony Xperia?

    Jag hoppas att det jag har skrivit hittills har varit fullt begripligt och att du kan hjälpa oss att förstå problemet bättre!

    Annika Webbmaster