Saknar Sveriges Radio Finska i DAB

Jag fick finskan kuulumaan DAB radiossa joskus toukokuussa - oikein mieluisaa se oli aina tuossa tiskipöydällä aamusta iltaa.
Sitten se vain lakkasi kuulumasta joskus kesäkuussa ja nyt saan DAB radiosta "skärdgådsradion".

Asun Tukholman Söderissä Götgatan 73. Yritin lähettäjän kotisivullekkin - täyttelin kaikki minusta jo integriteettiin menevät kysymykset enkä päässyt sinne.

Loppuiko se virsi noin lyhyeen?

MVH Erik

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Teracom gjorde en teknisk förändring i juni. Så här skriver de::
    TEKNISK UPPGRADERING AV DAB-NÄTET
     Nätet för digitalradio (DAB) i Stockholmsområdet och Södertälje har uppgraderats. En del lyssnare kan behöva göra en kanalsökning.

    Digitalradionätet i Stockholm och Södertälje har genomgått en teknisk uppgradering.

    En del lyssnare kan behöva göra en ny kanalsökning på radiomottagaren för att kunna fortsätta lyssna på DAB-kanalerna.
    Om du inte kan få in kanalerna trots en ny kanalsökning, kan du kontakta Teracom. Så här står det på deras hemsida:
    Kontakta Support
    Våra öppettider är:
    Vardagar: Kl. 09:00-17:00 (lunchstängt 12.00-13.00)
    Helger: Stängt
    Telefon: 0771-91 00 85
    Det går också bra att maila Support genom att klicka här.
    Lycka till!
    Annika Webbmaster