RSS-flöde visar dubbla avsnitt?

Hej,
Det verkar som att poddavsnitt publiceras dubbelt när titeln ändras efter första publisering, då laddas avsnittet ner igen i många poddspelare.

Ex. Spanarna: http://api.sr.se/api/rss/pod/4007

Kommentarer

  • Hej
    En ändring av titeln ska inte ändra något, utan det är när ljudet av någon anledning behöver bytas ut, och poddspelarna ska så vitt jag vet titta på fältet guid för att se ändringar, inte t.ex. title.
    Har du sett det ofta på just Spanarna?

    Jag vet att P2 hade problem med dubbelpubliceringar förra veckan, så om du sett det där också så var det en bugg.

    mvh
  • 21 maj och 30 april är två exempel.
  • Hej Mikael!

    Ser du fortfarande dubbletter på dessa avsnitt, så berätta vad du använder för tjänst. Du är den enda som jag har sett rapportera in problemet, så det kan vara något problem i hur just den tjänsten hanterar förändringar - och det försöker vi förstås hjälpa dig att felsöka om vi kan!

    I de RSS-läsare och podd-tjänster jag har kikat i, ser det korrekt ut, men ett exemplar vardera av de avsnitt du har fått dubbelt.
    Annika Webbmaster
  • Jag stänger denna tråd, så fortsätter vi felsökningen i en ny tråd om samma fel:
    Problem med rss-flödet: dubbla avsnitt​​​
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.