Fel hastighet i SR play

Undrar om reprissändningarna i SR play spelas upp med högre hastighet än direktsändningarna? Jag tycker att det är svårare att följa med intervjuerna. Gäller främst Studio ett.

Kommentarer

  • Hej Svante!

    Du har nog råkat komma åt hastighetsreglaget. En bra funktion i grunden, men hemsk när det är fel hastighet utan att man avsett det!

    Det är enkelt att ändra, när du väl vet hur. När ljudspelaren syns över hela skärmen, ska det finnas en stiliserad hastighetsmätare nere i vänstra hörnet. Om du trycker på den och väljer x1.0, får du normal uppspelningshastighet.

    Hör av dig om du inte får det att fungera!
    Annika Webbmaster