Radioföljetongen - mina nedladdade avsnitt går inte att lyssna på längre

Är det inte  fånigt att när man söker får man upp ett antal avsnitt av radioföljetongen, i detta fall Swede Hollow, med uppmaningen att  ladda ned osc,  för att till  slut-  när man vill spela upp-  så kommer meddelandet om ”inget ljud, det kan bero på upphovsrättsliga problem”. Ta för sjutton bort dom 56 ” tomma” avsnitten då!

Kommentarer

  • Hej Tina!

    Jag har full förståelse för att det kan kännas fånigt och retfullt att inte kunna lyssna på något som ser ut att finnas tillgängligt i appen och på hemsidan. Om du använder vår mobil-app Sveriges Radio Play och laddar hem ett avsnitt den vägen, så försvinner det tyvärr samtidigt som avsnittet försvinner i appen och från hemsidan.

    Det hjälper ju inte dig nu, men ett tips för att inte drabbas av detta problem framöver med Ljudböcker från Radioföljetongen & Radionovellen, är att ladda hem avsnitt till datorns hårddisk från hemsidan eller en app som är byggd för att hantera poddar (där vår app mer är till för "lyssning", så att säga). Då kommer de att finnas kvar hos dig "för alltid".

    Swede Hollow går att låna och lyssna på (dock inte med Johan Rabeus som uppläsare) bland annat på Libris https://libris.kb.se/bib/19617150 där ljudboken finns tillgänglig på ett flertal olika bibliotek runt om i landet. Det går också att lyssna gratis med ett "Prova-på"-konto hos till exempel Storytel https://www.storytel.com/se/sv/books/swede-hollow-114935 eller på Nextory https://www.nextory.se/bok/swede-hollow-10039351/, båda dessa plattformar erbjuder möjligheten att lyssna gratis i 30 dagar (Nextory) och 14 dagar (Storytel).

    Jag hoppas att något av dessa förslag kan vara ett fungerande alternativ för dig. Vi sänder ju mellan varven även repriser på innehåll, förhoppningsvis dyker för eller senare Swede Hollow med Johan Rabeus upp hos Sveriges Radio på nytt!

    Ted Supportansvarig
  • Ta för sjutton bort dom 56 ” tomma” avsnitten då!
    Du har rätt. Avsnitt utan ljudfil ska inte finnas kvar på detta vis, och vi försöker förstå vad som gör att just Swede Hollow har bitit sig kvar. De är även sökbara både i appen och på hemsidan, trots att endast avsnitt där ljudfilen finns kvar ska synas i sökresultaten.

    Jag kan inte återskapa samma beteende med andra avsnitt av Radioföljetongen från samma tid, men kan inte se någon skillnad i hur dessa avsnitt ser ut i våra system.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta, så att vi har möjlighet att kartlägga felet!
    Annika Webbmaster