Radioapans banankalas: hela spelet syns inte (Samsung S21 Ultra)

Appen öppnas inte över hela skärmen, men trots det så hamnar saker "utanför" skärmen vilket gör att inte alla spel går att spela ordentligt.

Funkade förut är jag ganska säker på.
Gäller en Samsung S21 Ultra om det gör någon skillnad 😀

Dottern älskar appen ändå men jag vet ju att hon inte kan göra färdigt vissa grejer.

Kommentarer

  • Gäller alltså Radioapans banankalas!
  • Hej Claudio!

    Trevligt att dottern vill spela Radioapans banankalas, och synd att det inte fungerar så bra.

    Det spelet skapades för rätt länge sedan och jag har tidigare förstått att det inte fungerar helt och hållet på så moderna skärmar - men det fel du beskriver förstör ju möjligheten att spela, så det behöver vi förstås kika på!

    Hur ser spelet ut om du roterar skärmen? Går det då att nå de delar som annars ligger för långt åt sidorna? Jag vet att det inte är en bra lösning, spelet blir ju väldigt mycket mindre då, men om det fungerar (och dottern är så stor att ni kan visa att det är så man behöver göra just där), kanske det kan vara en nödlösning vid just de spel där det behövs, så kan hon använda appen med skärmen liggande vid de andra spelen.

    Tack för att du rapporterade in problemet. Hoppas att det går att lösa!
    Annika Webbmaster
  • Tack för att du svarade Annika!

    Jag testade rotera men spelet låser skärmen till ett liggande läge, går heller inte att vända den "upp och ner".

    Vet inte om ni har support kvar för appen, men hade det gått att göra något vore det såklart jätte tacksamt!

    Kan ju även nämna att det behövs "verifiera sessionen" när man startar appen, kanske den rutan gör att det laddar fel efteråt?

  • Tack!
    Vet inte om ni har support kvar för appen, men hade det gått att göra något vore det såklart jätte tacksamt!
    Jag vet inte hur det ligger till, men har kontaktat Barnradion och frågat om det är de eller app-utvecklarna som beslutar hur mycket tid (det vill säga pengar) vi kan lägga på att felsöka här. Min kollega Kricke har svarat:
    Om det är upp till oss så beslutar vi att vi gör det 😀 men jag är rädd att det kommer bli lite meckigare än så…
    Jag hoppas alltså att vi kan lösa detta. Om appen kan fungera på nya generationer av bildskärmar, kan vi även roa nya generationer radiolyssnare!

    Kricke på Barnradion hälsar att hon har börjat dra i detta och tackar för att du berättade om problemet.
    Annika Webbmaster
  • Kan ju inte annat än tacka så jätte mycket, ser fram emot en eventuell uppdatering, tills vidare spelar vi det som ändå går! 😀

    Mvh
    Claudio & Paloma