Radio som väckarklocka

Hej!Går det att använda SR play appen som väckarklocka? Jag har en IPhone. Haf försökt att googla och förstått att det ska fungera, men inte hittat anvisningar som fungerar.
Mvh

Kommentarer

  • Hej Lotta!

    Klockradiofunktionen som fanns i appen tidigare har vi dessvärre valt att ta bort då den inte fungerade så bra som vi önskade. Den fungerade endast om appen var igång och skärmen påslagen, vilket beror på Apples begränsningar i vad en app får göra "i bakgrunden".

    Det finns andra appar där du kan vakna till våra kanaler. Även dessa kräver att appen är i förgrunden. Här är två förslag på gratis-appar:
    Vi är glada att du vill vakna med Sveriges Radio och ber om ursäkt att vi har tagit bort den möjligheten i vår egen app. Jag hoppas att du har förståelse för varför vi gjort så och istället hittar ett annat alternativ som fungerar bra för dig och din morgonrutin.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Ok, tack för svar.
    //Lotta