Sveriges Radio i liggande läge på Ipad

Varför kan jag inte ha SR i liggande format på min ipad? Nu får man ju ont i nacken att hela tiden se SR snett? Hoppas ni förstår frågan
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Tyvärr har vi inte kunnat prioritera det arbete som behövs göras för att få till en bra applösning för ipads. Vi har istället ägnat tid åt förbättringar som vi tror kommer fler till gagn, exempelvis arbetet för en mer användarvänlig app och bättre kontroll över lyssnarupplevelsen. Vi vill så klart kunna erbjuda en bättre upplevelse även i tablet och landskapsläge, förhoppningsvis kommer våra utvecklare kunna ta sig an detta arbete inom en inte allt för avlägsen framtid.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jag har ett tips:
    Lyssna gärna från vår hemsida sverigesradio.se, som fungerar bra i liggande läge på Ipad!

    Hemsidan är numera väldigt lik appen, så jag hoppas att du kan känna igen dig. Alla våra kanaler och program finns med där. Om det är något innehåll eller en funktion du inte hittar via hemsidan, så fråga!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Lennart har svaratatt detta tips fungerar jättebra:
    Nu behöver jag inte bli ”sne i nacken”.
    Annika Webbmaster
  • I senaste ipados version 15 vänds appen när paddan är i liggande läge, fast den den blir då mindre. Tveksamt om jag tycker det var en förbättring.
  • Tack, Anders, det visste jag inte! Jag hör med app-teamet om det är en medveten förändring.

    Att kunna rotera, även om det blir med "breda kanter" eftersom själva app-ytan fortfarande är stående, tycker jag är ett fall framåt och har tidigare föreslagit för utvecklarnaatt vi skulle göra det möjligt som ett första steg.
    Jag hör med teamet som utvecklar appen om det inte går att göra en snabb och enkel "första lösning" så att appen åtminstone kan roteras men med "breda, svarta kanter", alltså utan att egentligen anpassa sig, men där bilder och text i alla fall visas på rätt ledd.
    Den lyssnare som föredrar att appen fyller ut hela skärmen, kan slå på "riktningslåset" så att appen inte roterar.
    Ändra eller låsa skärmriktningen på iPad

    Och, som sagt, har vi en hemsida, sverigesradio.se, som fungerar fullt ut i liggande läge på Ipad.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Annika. Tack för att du engagerar dig i denna fråga, det kallar jag verkligen för Public service!  Nu morgonfika på balkongen o lyssnar på P4+, tack för tips att lyssna genom hemsidan , där kommer spellistan med info om låtar, kompositör mm. Toppen.
    Hoppas du kan lösa mitt Ipad spörsmål.
    Hälsningar från våren i Skåne.