Pushnotis spelar upp fel nyhet

Hej!
Jag får ju pushnotiser i appen i min Samsung Galaxy 10. Men när jag klickar på notisen som kommer oftast ett gammalt inslag upp som jag lyssnat på för flera dagar sedan. Har notiser från Ekot och även några lokala stationer som P4 Väst och P4 Göteborg. Väldigt irriterande att manuellt leta upp nyheten som jag är intresserad av.

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta. Så ska det förstås inte fungera!

    Vad handlade notisen om - och vilken nyhet spelades upp istället?
    En komplicerad kedja kopplar samman en notis med rätt sändning, och ofta är det svårt att felsöka - men vi gör förstås ett försök, så att vi förhoppningsvis kan förbättra någon av de länkar som kan brista.

    Ge gärna ett exempel på vad det var för notis du klickade på och vad du fick för nyhet istället, så att vi kan ta reda på vad som gick fel just där. Jag förstår att det kan vara svårt att minnas sådana detaljer, men du får i så fall gärna återkomma med mer information nästa gång felet sker, för tyvärr misstänker jag att det kommer att ta tid innan vi har löst detta.

    Notiser vi "egentligen inte har skickat ut"
    Ett fel vi undersöker drabbar främst lokala kanalers notiser, där vårt system i vissa lägen skickar ut en notis utan att det varit redaktionens avsikt. Denna "oavsiktliga notis" leder, åtminstone i de exempel jag har undersökt, till ljudet från den senaste "avsiktliga notisen" från samma kanal. Tack och lov är dessa oavsiktliga notiser alltid kopplade till en riktig lokal nyhetshändelse, så den text som står i notisen är korrekt, men det blir fel ljud.

    Fast det du skriver om att det kan vara en nyhet du lyssnat på för flera dagar sedan, får mig att misstänka att det kanske inte är den senaste notisen från kanalen som startar, utan den senaste notis du har spelat upp  (alternativt en slumpvis vald nyhet).

    Som sagt får du gärna återkomma med något exempel, dels för att vi ska få en tydligare bild av det redan kända fel vi försöker lösa, och dels för att det förstås kan finnas andra fel som vi behöver fånga upp!

    Tack på förhand
    Annika Webbmaster