Program försvinner inte från nya avsnitt

Program som jag lyssnat på ligger kvar under nya avsnitt.
Samt om jag stänger av mitt i ett avsnitt så läggs de inte i fortsätt lyssna. Utan ligger kvar under nya avsnitt. Och börjar om från början när jag sätter igång avsnittet igen.
Detta sedan jag bytte telefon Samsung s22 ultra.

Kommentarer

  • Hej Therese!

    Detta problem brukar upphöra om du gör så här:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Återkom gärna och bekräfta att det hjälpte även dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag har samma problem med att avsnitt inte försvinner från listan med nya avsnitt. Just nu är de första 6 "nya avsnitten" i listan är markerade med "spelat". Kontrollerat att batteriinställning för Sveriges Radio Play är inställd på "unrestricted". Finns det något mer jag kan testa?

    Också, en önskan: när man laddar ner nya avsnitt skulle jag vilja ha en option att lägga dem sist i kön (istället för först som det är nu). Ännu bättre vore det om man kunde möblera om i listan över nedladdade avsnitt som man ville.
    mvh
    Michael
  • Hej Michael!

    Tack för att du flaggar för detta. Utöver att de lyssnade avsnitten ligger kvar, upplever du också att nya avsnitt inte kommer in i listan? Bra att du har undantagit appen från batterioptimering redan, det brukar vanligtvis hjälpa vid sådana här bekymmer. Jag ska höra efter med våra utvecklare gällande detta, jag vet att Android-appen i detta avseende skiljer sig lite i beteende jämfört med IOS-appen.

    Jag ska också framföra ditt önskemål om att kunna möblera om i Nedladdat!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Ted,
    Jag misstänker att alla nya avsnitt faktiskt inte kommer in på listan (har upplevt att jag saknar avsnitt) men när många gamla ligger kvar blir det så många avsnitt att scrolla bland att det är svårt att hålla koll.

    Ser fram mot nästa uppdatering av appen 😀
  • Förstår. Vi får titta närmare på detta och se om så kan vara fallet. Att nya avsnitt inte automatiskt hoppar in i listan har vi hört från IOS-användare, jag ska höra efter med utvecklarna hur det ser ut på Android-sidan. Tack för felrapporten!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,
    Bara som feedback: det blev inga förbättringar av visningen av nya avsnitt i nya androidversionen (22.7.1). Vet inte om fixen av den buggen var tänkt att vara inkluderad i senaste releasen?
  • Hej igen Michael!

    Vi har tyvärr inte fått ordning på detta problem ännu. Framförallt beror det på att många på utvecklarsidan fortfarande är på semesterledighet. Nästa vecka kommer fler utvecklare vara på plats, jag kommer då att höra med dem gällande arbetet med denna bugg. Tack för ditt tålamod!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen,
    Det är fortfarande så att spelade avsnitt dyker upp i Nya avsnitt, fast det tycks vara något färre (fast det beror kanske på min specifika lyssningshistorik).

    En annan irriterande bug är att spelaren glömmer hur mycket jag lyssnat på ett nedladdat avsnitt och börjar om från början. Det inträffar framför allt då jag spelat, helt eller delvist, en (eller flera) podd(ar), laddar ner nya poddar, börjar spela de senast nedladdade och när spelaren kommer till de tidigare nedladdade poddarna så koms inte ihåg vad som spelats.
    Detta aktualiserar igen önskan om att kunna skyffla runt nedladdade poddar så att man kan bestämma i vilken ordning de spelas;)
  • Hej Michael!

    Tråkigt att du fortfarande upplever dessa problem! Vi tittar faktiskt i nuläget på att implementera en Markera som lyssnat-funktion. Detta diskuterades så sent som i förra veckan och med stor sannolikhet kommer vi att försöka ta fram en sådan lösning inom kort. Det skulle i alla fall göra så att du manuellt kan ta bort avsnitten ur Nya avsnitt, men det löser ju inte själva grundproblemet då avsnitten överhuvudtaget inte ska dyka upp i Nya avsnitt om de redan har lyssnats på.

    En annan irriterande bug är att spelaren glömmer hur mycket jag lyssnat på ett nedladdat avsnitt och börjar om från början.

    Hm, intressant att du stött på denna bugg. Detta fel rapporterades in ganska regelbundet tidigare under året, för några månader sedan åtgärdade utvecklarna buggen och sedan dess har vi trott att felet skulle ha varit löst. Både detta fel och även felet med att spelade avsnitt hamnar i Nya avsnitt har många lyssnare dessutom fått ordning på genom att undanta appen från batterioptimering. Dock såg jag i ditt första inlägg att du redan har satt batterianvändningen för appen på unrestricted. Vilken sorts mobiltelefon har du förresten?

    Jag ska lyfta önskemålet om att kunna möblera om i Nedladdat på min nästa avstämning med utvecklarna!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej
    Jag har en Samsung Galaxy XCover Pro. Android version 12. SR Play har unrestricted battery permission.
    Bara för att förtydliga. De spelade avsnitten som dyker upp under Dina nya avsnitt är markerade som spelade, se nedan.

  • Tack! Jag ber kollegorna på utvecklarsidan att kika på detta under nästa vecka.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej (igen),
    Problemet med att spelade avsnitt visas under "Dina nya avsnitt" kvarstår (!) men nu händer det att nedladdade avsnitt visas som INTE spelade trots att de spelats. Det verkar hända när jag lyssnat på flera nedladdade i rad och sedan slutat lyssna genom att stänga av mina trådlösa earbuds. Är dock inte alls säker på om detta är enda sättet som den nya buggen uppträder, dvs om det verkligen är ett orsakssamband.
  • Hej igen Michael!

    På min senaste avstämning med utvecklarna fick jag till svars att problemet med spelade avsnitt som ligger kvar i Dina nya avsnitt nu är något man kommer att åtgärda. Utvecklarna har skapat ett ärende på att få detta löst, dock är det svårt att säga exakt när problemet kommer vara åtgärdat.

    Att nedladdade avsnitt som spelats inte registreras som spelade är också ett märkligt beteende. Även detta måste vi titta närmare på. Att du avslutade lyssningen med hjälp av dina trådlösa hörlurar kan ha något med det hela att göra. Jag lyfter detta med kollegorna på morgondagens avstämning. Stort tack för din hjälp med att rapportera in konstigheter i appen!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,
    Enligt What's new efter sista uppdateringen så skulle en bug som gjorde att play lists inte populerade korrekt ha fixats men det är inte vad jag ser:

    - Nedladdade avsnitt markeras inte som spelade efter att de spelats
    - Dina nya avsnitt innehåller spelade och nedladdade avsnitt
    - Det händer att Dina nya avsnitt inte innehåller några avsnitt. Efter omstart så populeras de korrekt.

    Som programmerare har jag svårt att se att det skulle vara så svårt att lägg in en test som kollar om ett avsnitt är spelat eller nedladdat innan det läggs in i listan över nya avsnitt. Informationen om att ett avsnitt är spelat eller nedladdat visas ju så det finns ju tillgängligt...

    Ursäkta tjatet men SR Play är en app jag använder stor del av dagen, alla dagar i veckan. Det är en jättebra app med några irriterande och löjligt envisa buggar;)

  • Hej igen Michael!

    Vi välkomnar verkligen din feedback, för varje gång du återkopplar så är det gällande existerande fel som du vill hjälpa oss att få ordning på. Tråkigt nog är jag väl medveten om att vi inte har lyckats åtgärda allt det du flaggat för. Samtliga ärenden du tagit upp har framförts till våra utvecklare men vissa buggar har vi dessvärre ännu inte lyckats få ordning på.

    Gällande senaste versionen så ska jag fråga kollegorna på utvecklarsidan vad som skett (eller vad som inte skett) med hur listorna populeras. Återkommer så fort jag vet mer!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen!

    Jag lyfte detta till våra utvecklare som förklarade att den senaste versionens åtgärder beträffande populering i spellistor specifikt gäller inne på programsidor. Åtgärden som gjordes innebär att om man påbörjar sin lyssning inne på en programsida (T.ex. P3 Dokumentär) så kommer nästföljande avsnitt automatiskt att spelas upp när avsnittet man lyssnar på tagit slut.

    Utvecklarna förklarade också att spelade avsnitt som ligger kvar i Dina nya avsnitt inte är en bugg utan istället ett resultat av hur appen är byggd. Men detta ska som sagt åtgärdas så att avsnitten som man redan lyssnat på i fortsättningen kommer att försvinna så fort de har spelats. Att nya avsnitt inte automatiskt uppdateras utan att man själv startar om appen kommer jag be dem att titta på igen!

    Trevlig helg!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)