Ett nedladdat avsnitt går inte att ta bort

Ett program i fliken nedlastat går inte att ta bort. När jag klickar på det får jag alternativet ladda ner. Om jag då laddar ner det går det fortfarande inta att ta bort. Har version 22.9.4 (20409.1). Har startat om app och telefon, Iphone 8.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Christian!

    Ge exempel på avsnitt som biter sig kvar på detta vis, så att vi kan få bättre förståelse för hur det kan uppstå.

    Jag har sett liknande problem tidigare, dock väldigt sällan, men minns inte om vi då lyckades löste det på annat vis än genom att den drabbade lyssnaren laddade ham appen på nytt. Jag försöker leta fram relevanta felbeskrivningar!
    Annika Webbmaster
  • Ett sådant program är Radiokorrespondenterna Ryssland: Så trappar Putin upp kriget mot Ukraina. Om jag laddar hem appen på nytt försvinner väl all historik samt de program som jag har laddat hem?
  • Tack, avsnittet du gav exempel på gör att jag kan utesluter det jag först misstänkte, nämligen att felet drabbar avsnitt som har funnits i dubbla versioner, när den ena versionen inte längre är tillgängligt (till exempel avsnitt av Sommar och Vinter i P1, som funnits med och utan musik, där musikversionen nu är borta).

    Kan du se efter om "det nedladdade avsnittet" fortfarande är nedladdat? Det skulle kunna vara grafiken som inte följer med, så att avsnittet egentligen har försvunnit, men ser ut att ligga kvar. Testa det genom att sätta mobilen i flygplansläge och sedan försöka lyssna.
    Om jag laddar hem appen på nytt försvinner väl all historik samt de program som jag har laddat hem?
    Delvis. Historiken tror jag går att behålla genom att ladda hem "en redan köpt version" från iCloud, men jag tror att du har rätt i att du inte får med dig de nedladdade filerna då. Jag tar reda på mer och berättar hur du ska göra för att förlora minsta möjliga historik etc ifall vi inte lyckas lösa det på annat vis! Men där är vi inte ännu. Vi har ju precis börjat felsökningen ...

    Idag kan du radera nedladdade avsnitt på flera olika vis:
    • Genom att svepa till vänster och välja ta bort
    • Genom att trycka på ändra uppe till höger i vyn där du ser alla nedladdade avsnitt och markera de avsnitt du vill ta bort
    • Genom att trycka på trepunktsmenyn för ett nedladdat avsnitt och välja ta bort
    Visst har du använd trepunktsmenyn? Se om någon av de andra metoderna fungerar bättre!

    Återkom när du testat de saker jag markerat med fet stil ovan.
    Annika Webbmaster
  • Jag har använt att klicka på programmet och få fram alternativen att lägga till min lista och att ta bort, och där välja ta bort.
    Men när jag svepte (åt vänster) och valde ta bort så försvann det.
    Tack för hjälpen!
    Bästa svaret
  • Tack, bra att det fungerade!

    Då vet vi att vi bör tipsa om att testa den metoden om andra lyssnare hör av sig om detta problem.
    Annika Webbmaster