Problem spela direktsändning i Sonos-appen
Hej!
Har precis köpt en Sonos-högtalare och vill kunna spela upp direktsänd radio i den. Tyvärr får jag inte fram kanalerna i appen, utan det står bara "Kan inte bläddra musik" när jag skickar på "Direkt". Poddar/avsnitt finns där de ska. Jag har provat att avinstallera appen, ta bort och lägga till SR på nytt i appen samt starta om routern.
Hälsningar Anna-Klara
Följ inlägget
3
följare
Använder du vår egen tjänst i Sonos-appen, som vi skriver om här?
Lyssna på Sveriges Radio på din Sonos-högtalare
Fungerar i så fall innehållet under Poddar & program, eller får du samma felmeddelande där?
Har använt SR:s egna tjänst i Sonos i många år.
Jag upplever exakt samma problem sedan ett par dagar tillbaka.
Tog bort tjänsten och lade tillbaka den, samma problem.
Jag använder Sonos S1 app.
SR:s kanaler fungerar i My Tuner Radio och Tunein.
Poddar går att lista och spela upp.
Kristoffer här har en router som heter C2 från Tele 2, där problemet försvann sedan han ställt om routern till 5 GHz.
Sonos skriver annars om hur man löser ett känt problem kopplat till en firmaware-uppdatering i en Sagemcom-router från Telia:
Kompatibilitet med Telia Sagemcom F@st 5370e | Sonos
Vad har ni för routrar?
Ser nu också en banner när jag bläddrar inne i SR "appen" i Sonos:
"Sveriges Radio har drabbats av betydande störningar.".
Anna-Klara och Henrik:
Såg ni Kents tips om att ni, tills vidare, kan lyssna via andra tjänster?
Jag markerar mitt tips om att testa andra tjänster som "bästa svaret" så att andra drabbade snabbare ser det!
Har samma problem här och har provat starta om min Tele2-router. Använder jag en tidigare direktstream som jag lyssnat på tidigare i en högtalare så går det, men inte att starta en ny.

Så här står det på Sonos statussida.

https://status.sonos.com/
Berätta gärna hur det fungerar hos er!
Bra arbetat.
Kent
Tack för att ni hjälpte oss att se att det var problem!