Till senaste kommentaren

Problem spela direktsändning i Sonos-appen

Hej!

Har precis köpt en Sonos-högtalare och vill kunna spela upp direktsänd radio i den. Tyvärr får jag inte fram kanalerna i appen, utan det står bara "Kan inte bläddra musik" när jag skickar på "Direkt". Poddar/avsnitt finns där de ska. Jag har provat att avinstallera appen, ta bort och lägga till SR på nytt i appen samt starta om routern.

Hälsningar Anna-Klara


Anna-Klara Falk
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Anna-Klara!

    Använder du vår egen tjänst i Sonos-appen, som vi skriver om här?
    Lyssna på Sveriges Radio på din Sonos-högtalare

    Fungerar i så fall innehållet under Poddar & program, eller får du samma felmeddelande där?

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Har använt SR:s egna tjänst i Sonos i många år.
    Jag upplever exakt samma problem sedan ett par dagar tillbaka.
    Tog bort tjänsten och lade tillbaka den, samma problem.
    Jag använder Sonos S1 app.
    SR:s kanaler fungerar i My Tuner Radio och Tunein.
    Kent
  • Inte heller Beta - Direkt kan lista kanalerna.
    Poddar går att lista och spela upp.

    Kent
  • Tack.

    Kristoffer här har en router som heter C2 från Tele 2, där problemet försvann sedan han ställt om routern till 5 GHz.

    Sonos skriver annars om hur man löser ett känt problem kopplat till en firmaware-uppdatering i en Sagemcom-router från Telia:
    Kompatibilitet med Telia Sagemcom F@st 5370e | Sonos

     Vad har ni för routrar?
    Annika Webbmaster
  • Jag upplever samma problem. Har en ASUS RT-AX58U router, Sonos enheterna är ansluta på 5 GHz Wifit.

    Ser nu också en banner när jag bläddrar inne i SR "appen" i Sonos:
    "Sveriges Radio har drabbats av betydande störningar.".

    Henrik
  • Tack för svar! Jag är inte hemma och kan kolla modellen på routern nu, men det är Tele2. Jag vet dock att jag har anslutit högtalaren till 5 GHz. Poddar och program dyker upp i lista som de ska.
    Anna-Klara Falk
  • Och yes, jag har lagt till SR i Sonos app.
    Anna-Klara Falk
  • Tack, jag ser om detta fel ligger på vår sida och vad vi i så fall gör åt det.

    Anna-Klara och Henrik:
    Såg ni Kents tips om att ni, tills vidare, kan lyssna via andra tjänster?
    SR:s kanaler fungerar i My Tuner Radio och Tunein.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack, det funkar fint med MyTuner!
    Anna-Klara Falk
  • Bra!

    Jag markerar mitt tips om att testa andra tjänster som "bästa svaret" så att andra drabbade snabbare ser det!
    Annika Webbmaster
  • Har samma problem här och har provat starta om min Tele2-router. Använder jag en tidigare direktstream som jag lyssnat på tidigare i en högtalare så går det, men inte att starta en ny.

    Mats
  • Fel av mig, de gamla sessionerna fungerar inte heller nu.
    Mats
  • Så här står det på Sonos statussida.
    https://status.sonos.com/

    Mats
  • Tack alla. Vi har nu en lösning på gång och det borde gå att nå kanalerna på nytt.

    Berätta gärna hur det fungerar hos er!
    Annika Webbmaster
  • Nu funkar det.👍
    Bra arbetat.

    Kent
    Kent
  • Det funkar fint! 😊
    Anna-Klara Falk
  • Skönt.

    Tack för att ni hjälpte oss att se att det var problem!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.