Pågående Radioföljetong Rebecca på P1,

Hur kan jag komma till avsnitt 40, missade detta idag och har ingen möjlighet att lyssna ikväll. På SR sidan står ett antal avsnitt tillsammans, men jag har inte tid att lyssna igenom flera avsnitt som jag redan hört? Hur i hela friden bär jag mig åt för att endast lyssna på det avsnitt jag missat? Vore tacksam för svar, det står kanske någonstans på hemsidan, men dessvärre räcker inte tiden till för "sökande"...snälla hjälp mig. Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej!

    På vår hemsida står det vid varje långt avsnitt hur långt in respektive del börjar. Den informationen ligger nedanför avsnittets bild och texten om avsnittet, se den gula markeringen på denna bild från del 37-45. Del 40 börjar en timme, sju minuter och tolv sekunder in i avsnittet:

    När du startar avsnittet ser du en spelare i botten av hemsidan. Till höger om volymkontrollen ser du en pil (ser lite ut som ett tak). Tryck på den, så fälls det ut en större version av spelaren, där det är enklare att spola till rätt position.

    Jag hoppas att tidsangivelserna ovan stämmer! Kontakta annars redaktionen på adressen radiofoljetongen@sverigesradio.se så att de kan justera det.

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Du är en pärla!!
    TACK för svaret, när Du förklarat hur det hela "hänger ihop" var det
    enkelt, men fattade inte att siffran vid avsnitt 40 beskrev "hur långt in"
    just detta avsnitt låg tidsmässigt.

    Önskar DIG en härlig weekend!

    Med vänlig hälsning,
    Ann-Eva
  • Fler lyssnare har fått problem med det, så jag har kontaktat redaktionen, och ska visa dem hur man kan skapa länkar som går direkt till önskad tidpunkt (lite knöligt, men går att göra).

    Redaktionen för Radioföljetongen har många utmaningar att brottas med, eftersom det är knepigt "att få ut alla avsnitt i rätt ordning på samtliga plattformar", och de brukar försöka hitta lösningar som förenklar för lyssnarna!
    Annika Webbmaster