P4Plus

Hej, det går inte att avsluta P4Plus. Jag har en Samsung XCover med Android. När jag lyssnat klart så finns fortfarande P4Plus kvar i aviseringsfunktionen (går inte att radera) och dyker också upp jag slår på telefonen och innan jag ens svept till min startsida. Bra förklaring?
Mvh /// Hans-Ivar S.

Kommentarer

  • Hej Hans-Ivar!

    Detta behöver vi felsöka!

    Det finns en speciell typ av "tjuvstartande media-ljud" som hänger ihop med en trådlös teknik som heter Bluetooth. Använder du någon form av Bluetooth-enhet (till exempel hörlurar eller hörapparat) som är kopplad till mobilen?
    Annika Webbmaster
  • Hej, vi bytte bil för en vecka sedan och där finns en bluetooth koppling för handsfreefunktionen, vår tidigare bil saknade handsfree.
    Men jag har för mig, tiden går ju fort, att detta dök upp innan bilbytet.
    Något annat finns inte såvitt jag vet, visserligen står det att enheten har kontakt med annat men det är inget nytt.
    Mvh /// Hans-Ivar S.
  • Får du samma fel även utanför bilen? Annars misstänker jag att det är bilens Bluetooth-anläggning som ger problemet. Och det är ju om inte annat enklare att stå ut med än om det vore en hörapparat (men jobbigt nog, så vi försöker självfallet lösa det)!

    Det finns många sidor om auto-spelande BT-anläggningar på nätet, och det vanligaste scenariot är att ljudet drar igång direkt när anläggningen automatiskt ansluter till mobilen via BT, och då spelar upp det ljud som mediaspelaren senast spelade upp. För dig blir det vår app, men samma fel kan drabba exempelvis ljudböcker och musiktjänster.

    Vad är det för bil? Det viktigaste rådet brukar vara att slå av en inställning som kallas "auto-play" i bilanläggningen, och jag vill hjälpa dig att se om det finns en sådan hos just dig!
    Annika Webbmaster
  • Jo det finns utanför bilen. Det startade när jag castat till TV, att sluta casta inget problem, men P4Plus gick inte att avsluta och nu ser det ut så här:

  • Ok. Fungerar det bättre om pauserar P4 Plus först, och därefter avbryter castingen?
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag måste be om ursäkt för sen respons. Jag satt och svepte och tryckte och så dök det upp en litet annorlunda "bild" där det i nedre högra hörnet stod något om att koppla bort el. likn. där tryckte jag och det försvann och har ännu inte kommit tillbaka. Hur och varför vet jag inte, men i vart fall nu så är det löst.
    Tack för ditt intresse för att hjälpa till!
    Mvh Hans-Ivar Swärd
  • Hur och varför vet jag inte, men i vart fall nu så är det löst.
    Tack och lov! Även om P4 Plus är en mycket trevlig kanal, så ska den ju bara höras när du bestämmer att det passar.

    Om du skulle få syn på meddelandet om att "koppla bort" igen och kommer på när detta visar sig, så får du förstås gärna berätta det, eftersom jag vill kunna ge så bra instruktioner som möjligt om någon annan lyssnare har detta problem.

    Jag hoppas verkligen att allt fungerar som det ska framöver!
    Annika Webbmaster