P1 försvann

Vi har försett vår Panasonic med antenn och kopplat bort ComHem. P1 finns inte kvar, alla andra förinställda är kvar, tex P2. ComHem säger att vi kan gå via nätet, men vår radio är ingen internetradio.

Kommentarer

  • Hej!

    Är det en FM-radio, alltså? Det är Teracom som har hand om tekniken kring detta. Börja med att gå igenom deras checklista för att uppnå bättre FM-mottagning.

    Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar och har tyvärr inte möjlighet att felsöka andra typer av sändningsproblem, men om ni inte får ordning på detta med hjälp av Teracom, så återkom, så försöker vi lotsa er vidare så att ni kan lyssna på P1 igen!
    Annika Webbmaster
  • Jag har kontaktat Teracom, som frågade bl.a. om Com hem.  Jag svarade på det mailet så här:

    Ja, vi har pratat med Comhem. De kan inte radio.Frekvens 88.80.
    Nej, vi har f.ö. internetradio i köket och Sonos i stora rummet. Jo, förresten, klockradio med antenn i sovrummet. Fungerar perfekt.
    P2-P3-P4 fungerar fint ljudmässigt. Vad är speciellt med P1?

    Men sedan upptäckte jag att adressen var No reply. Därför återkommer jag till er.
    Gunilla

  • Hej igen!

    Finns det ingen länk för återkoppling inne i det "no reply-svar" du fick från Teracom?

    Om du berättar vad du har för Panasonic-modell och var i landet du bor, så kan jag försöka leta upp manualen för din radio och se om jag kan hjälpa dig vidare. Även om jag egentligen inte är bättre på att felsöka FM-problem än "vem som helst", är jag van att traggla mig igenom manualer och kanske kan ge en ny infallsvinkel.

    Annars kanske återförsäljaren av din radio också är bra att kontakta ...?
    Annika Webbmaster