Saknar "Fortsätt lyssna"

Saknar funktionen Fortsätt lyssna där de program man inte lyssnat klart på låg kvar tills de avslutats. Superbra tycker jag och tråkigt att funktionen nu försvunnit. Hade flera oavslutade program jag nu inte hittar. Kommer funktionen tillbaka? Hoppas verkligen det!

Kommentarer

  • Hej!

    Lyssningshistoriken ligger nu på Min sida, under kugghjulet (alltså appens inställningar). Jag har framfört att den nya placeringen är för undanskymd till de kolleger som arbetar med appens utformning. Där finner du både de avsnitt du påbörjat och de du lyssnat klart på. (Listan går att ändra, så du kan ta bort de avsnitt du inte är intresserad av, till exempel de du lyssnat klart på.)

    Hoppas att min beskrivning var begriplig och hjälper dig att återfinna det du vill fortsätta att lyssna på!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar!
    För mig vore det värdefullt om lyssningshistoriken/forsätt lyssna blir mer lättåtkomlig igen. Jag tyckte att den låg jättebra där den låg tidigare!
  • Jag tyckte att den låg jättebra där den låg tidigare!
    Jag har tagit reda på hur tankarna gick när den fick sin nya placering. Och det kan sammanfattas med att den gamla placeringen var väldigt bra - för er som använde funktionen.

    De flesta återupptar lyssningen direkt i spelaren
    De flesta som vill lyssna vidare på ett avsnitt, gör det med det avsnitt de senast spelade upp och detta avsnitt finns redan inläst i spelaren, pauserat på rätt ställe, när de öppnar appen.

    Om du inte har tänkt på att det sättet att fortsätta lyssna finns, så är det ju ett ännu enklare sätt än det du tidigare använt. Men det fungerar förstås inte om du smitit emellan med att lyssna direkt på en kanal, för då är det ju den kanalen som finns i spelaren.

    Puttade ned innehåll
    Eftersom ni var få som använde fortsätt lyssna, blev denna fina funktion mest "en onödig bildkarusell" som tog utrymme och puttade ned det innehåll de egentligen ville komma åt.

    Jag hoppas att du förstår varför vi valt att göra som vi gjort, och att du framöver kan återta lyssningen på det du lyssnade på allra senast genom att helt enkelt trycka på play-knappen, och på de andra avsnitten genom att gå in under lyssningshistoriken.
    Annika Webbmaster
  • När rensas lyssningshistoriken?
    Går det att styra själv?
  • Hej Bertil!

    Tryck på "ändra" uppe i högra hörnet på sidan med lyssningshistorik, så kan du antingen ta bort utvalda avsnitt eller rensa hela lyssningshistoriken. (Det går även att hålla fingret på ett avsnitt och dra åt vänster, så dyker alternativet "rensa" upp.)

    Annars tror jag att historiken ligger kvar så länge du inte rensar app-data (men jag hör med utvecklarna om det finns en gräns i tid eller antal poster).

    Bra fråga!
    Annika Webbmaster
  • Den är kort, ser ut att ha blivt rensad utan min vetskap.
  • Ajdå!

    Lyssnar du genom att casta (trådlöst skicka ljudet vidare) till en högtalare? I så fall finns det ett känt problem där castade avsnitt inte känns av på rätt sätt i appen, som gör att listan ser mycket kortare ut än förväntat:
    Program anges ospelat om det castats

    Annars kommer jag inte på vad som kan orsaka detta.
    Annika Webbmaster
  • Min första tanke var att här finns allt.
    Blandat Bluetooth och mobil högtalare.
    Skall det visas om man t ex lyssnar på P2 kl 20-22?
  • Skall det visas om man t ex lyssnar på P2 kl 20-22?
    Nej, det är endast avsnitt som du lyssnat på i efterhand som ger "avtryck" i lyssningshistoriken.

    (Det är ju inte aktuellt för din fråga, men jag har nu tagit reda på att historiken inte rensas från vårt håll men att den innehåller maximalt 200 avsnitt, så när man börjar lyssna på det 201:a avsnittet, kommer det äldsta att försvinna ur listan.)
    Annika Webbmaster
  • Tack!
  • Hej igen!

    Funktionen Fortsätt lyssna kommer tillbaka på appens startsida!

    Vi lanserar funktionen lite successivt så att vi snabbt ska kunna fånga upp eventuella problem. Om du inte hittar den i din app ännu, så kommer den inom kort!

    Tack för att du hjälper oss att göra en bättre app!

    Annika Webbmaster