Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Gå med i testpanelen för att hjälpa oss att utveckla Sveriges Radios app och webbplats, så att vi kan anpassa våra ljudtjänster efter dina och andra lyssnares behov och önskemål:
Länk till testpanelen
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Hej!

På Iphone är den vanligaste orsaken till den här typen av avbrott att du har råkat slå på strömsparläget, vilket syns genom att batterisymbolen upptill är gul.
När det läget är påslaget, kan appar inte hämta innehåll i bakgrunden, och då kan inte vår app spela upp ljud när skärmen är släckt.
Du kan lätt ändra tillbaka genom att gå in under telefonens Inställningar (kugghjulet), välja Batteri och dra reglaget för Strömsparläge åt vänster.
Hoppas att det var så pass enkelt! Hör av dig annars.
3. Ibland använder jag extern högtalare, Audio pro. Men ljudet kan försvinna även om jag lyssnar direkt i mobilen
Skall kolla wifi/mobilnät. Vet inte. Återkommer
Nu lyssnar jag via mobilnät, verkar positivt. Kan det vara vårt wifi som är kass? Men vi har aldrig problem med Spotify, även om vi lyssnar off-line (oftast)
Direktströmmad radio är mer känsligt för flaskhalsar i uppkopplingen än vad Spotify (och avsnitt i efterhand i vår egen app) är.
Testade du art starta om routern?