SR Play tystnar ofta (Iphone)

något som inte skett förr, varje timme så tystnar sändningen och det kan ta ngn minut  innan den kommer igång. Ofta stänger jag av appen och startar om men det är irriterande , mycket.

Kommentarer

  • Hej!
    På Iphone är den vanligaste orsaken till den här typen av avbrott att du har råkat slå på strömsparläget, vilket syns genom att batterisymbolen upptill är gul.

    När det läget är påslaget, kan appar inte hämta innehåll i bakgrunden, och då kan inte vår app spela upp ljud när skärmen är släckt.

    Du kan lätt ändra tillbaka genom att gå in under telefonens Inställningar (kugghjulet), välja Batteri och dra reglaget för Strömsparläge åt vänster.

    Hoppas att det var så pass enkelt! Hör av dig annars.

    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem. Blir bara värre och värre.
  • Ajdå! Hur länge har detta pågått?
    Annika Webbmaster
  • Några veckor, värre och värre
  • Det var inte bra.
    1. Har du samma problem över wifi och mobilnät?
    2. Har du sett över batteri-inställningen för strömsparläge som jag tipsade om högre upp på denna sida?
    3. Använder du någon form av hörlurar, hörapparat eller externa högtalare? Vad i så fall?
    Annika Webbmaster
  • 2. Kollat strömsparläge. Den var rätt inställd

    3. Ibland använder jag extern högtalare, Audio pro. Men ljudet kan försvinna även om jag lyssnar direkt i mobilen
    Skall kolla wifi/mobilnät. Vet inte. Återkommer
  • Tack. Jag har fler frågor:
    • Ungefär hur länge kan du lyssna innan det blir avbrott?
    • Lyssnar du oftast direkt på kanaler eller på avsnitt i efterhand?
    Annika Webbmaster
  • Hur länge? - Mycket olika. Idag har jag bara hört ett avbrott, återkom inte av sig själv. jag lyssnar nästan bara på kanaler direkt
    Nu lyssnar jag via mobilnät, verkar positivt. Kan det vara vårt wifi som är kass? Men vi har aldrig problem med Spotify, även om vi lyssnar off-line (oftast)

  • Du får gärna testa att starta om routern och se om det löser problemen. Det löser ibland problem med olika typer av avbrott, som för Andreas nyligen, som använder tjänst i Sonos-app. Den appen använder liknande teknik för att strömma kanalerna.

    Direktströmmad radio är mer känsligt för flaskhalsar i uppkopplingen än vad Spotify (och avsnitt i efterhand i vår egen app) är.
    Annika Webbmaster
  • Avbrotten blir fler och fler. Jag har felanmält mitt wifi till Tele2 men inte hört något ännu. Jag lyssnar nu på Mobilnät och stänger av wifi. Mobilnät fungerar bra. Jag har också en FM radio, skall försöka få igång den. Tack för hjälpen hittills!
  • Bra att du har kunnat konstatera att det har med uppkopplingen att göra!

    Testade du art starta om routern?
    Annika Webbmaster
  • Ja, gjorde ingen skillnad. Tele 2 har svarat att det kan bero på hög belastning på masten, eller fel på routern. Dock varit lika hög belastning länge och felet uppstått nyligen. Jag tänkte besöka Elgiganten med min router. Tv lyssnar jag via mobilnät, funkar!
  • Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej, Har ni fixat något? Jag har praktiskt inga avbrott längre. Eller kan det vara Tele 2 som skärpt sig? Jag har i alla fall inte gjort något. Men jag är glad, och hoppas på det bästa! Tack! / Lena
  • Denna förbättring kan vi inte ta åt oss äran av, men vi gläds med dig!
    Annika Webbmaster