Nya hemsidan: Ljudet tystnar när jag byter sida

Hej, kör Chrome som webbläsare. När jag öppnar sr.se och klickar på P4 så sätter programmet igång som det ska. När jag därefter klickar på nyheterrubriken så tystnar P4. Jag går tillbaka till startsidan och startar P4 igen och när jag väljer rubriken Nyheter igen så oftast fortsätter P4 att höras, men ibland får jag starta om igen... Mycket irriterande.

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Kvarstår detta fel? Jag kan inte återskapa det och vill försäkra mig om att jag klickar på rätt länkar.

    Är det dessa du använder för att starta P4 respektive välja rubriken Nyheter?

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Du har helt rätt, det är de länkar jag använder.
    Jag tror att jag har sett ett samband som kan vara av intresse.
    Min webbläsare och dator är igång 24/7 mån-fre.
    När jag för första gången för dagen sätter igång P4 och därefter klickar på Nyheter så bryts ljudet.
    Om jag däremot uppdaterar sidan innan jag startar igång P4 upplever jag färre problem, men det är inte problemfritt, hade precis nu ett avbrott när jag höll på att leta efter Radiosporten, (varför har inte dom en egen "rubrik/genväg lätt åtkomligt?), och fick klicka igång p4 igen.
  • Min webbläsare och dator är igång 24/7 mån-fre.
    Ah, det var en intressant iakttagelse. Att det fungerar bättre ifall du uppdaterar sidan innan tyder på att det kan finnas ett samband och det ser vi till att tipsa om ifall andra lyssnare rapporterar in liknande problem.

    Synd att det inte räcker hel vägen ...
    hade precis nu ett avbrott när jag höll på att leta efter Radiosporten, (varför har inte dom en egen "rubrik/genväg lätt åtkomligt?)
    Det finns! Genvägen är lättåtkomlig när du väl vet om den. Hur löser vi det (utom för dig, som tog dig för att fråga)?

    Menyvalet Mer (se bild nedan) ger dig länkar till våra "portalsidor":Där finner du även ingångar till de stora kanalernas startsidor samt till vårt innehåll på andra språk.

    Alternativ väg:
    Skriv radiosporten i sökrutan, så får du en länk dit. (Den dyker upp redan efter de sex första bokstäverna, alltså radios.)

    Hoppas att du har nytta av tipsen!
    Annika Webbmaster