Notis saknar 'hoppa framåt 15 sekunder'

Webbmasters förklaring:
Inlägget utbrutet ur annan tråd, Kan ej hoppa 15 sekunder i notisen. Den förändring som löste det problem som vi skrev om där, verkar ha orsakat (eller bidragit till) det fel som Marcus skriver om nedan.
Sen några dagar tillbaka försvinner hoppa-fram-knappen ur notifikationen efter att jag tryckt på den två-tre gånger. Jag kan fortfarande hoppa framåt om jag öppnar appen men alltså inte genom notifikationen. Möjligen relaterat till de ändringar ni diskuterar ovan? Jag är på Android 12, Asus Zenfone 8.

Kommentarer

  • Det var ett udda beteende! Bra att du såg att du kan hoppa framåt om du öppnar appen.
    1. Använder du hörlurar och kan du i så fall hoppa framåt med knapp/funktion på dessa?
    2. Fungerar "hoppa bakåt" som förväntat?
    Jag ser att Android 13 har börjat rulla ut på Zenfone 8. Planerar du att uppdatera till Android 13 inom kort? I så fall vill jag helst vänta med att felsöka och se hur spelaren på låsskärmen funkar efter uppdatering!
    mobilanyheter.net: ASUS Zenfone 8 Flip erhåller Android 13

    Den här typen av fel brukar nämligen ta tid att felsöka (i synnerhet på mer ovanliga telefonmodeller), och det vore slöseri med både din och vår tid om vi felsöker för Zenfone 8 med Android 12 - och problemet sedan löser sig när du uppdaterar till Android 13 en vecka senare.

    Om du av något skäl planerar att ligga kvar med Android 12 en tid, så försöker vi förstås felsöka detta. Likaså om det finns problem med spelarnotisen på låsskärmen även på Android 13, eller om det kommer in liknande felbeskrivningar på fler telefoner.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Min telefon uppdaterade sig till Android 13 nu i natt. När man talar om trollen.

    Dessvärre har hoppa-fram-knappen nu försvunnit helt. Jag har ingen sådan varken på låsskärmen eller i den vanliga notifikationen. Ni kan se på mina skärmdumpar här hur det ser ut. Den första när jag lyssnar live men ligger några minuter efter. Den andra när jag efterhandslyssnar på specifikt program.

    Mvh,
    Marcus

  • Där ser man. Bra att vi inte lade ned tid på att felsöka Android 12!

    Bra med bilder och att du tänkte på att det blir lite olika vyer beroende på vad appen spelar!

    Vad har du för version av appen?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Dyker det upp en knapp för att hoppa framåt 15 sekunder om du backar lite till i P1:s ljudström?
    Annika Webbmaster
  • Version 23.1.1

    Nej, ingen knapp dyker upp, inte heller när jag hoppar längre bak.
  • Tack. Kolla gärna hur notiser för andra ljud-appar fungerar!
    Annika Webbmaster
  • Så här ser det ut när jag spelar med Google Podcasts:

  • Jag har samma problem som ovanstående, och dessutom märkt att när jag vill backa/hoppa fram 15 sekunder blir det bara skillnad 5 sekunder åt gången. Android 12 och med senaste appversionen
  • Hej Irene!
    1. Vad har du för mobil?
    2. Kan detta problem ha kommit runt början av februari även hos dig?
    3. Att det blir fem sekunders hopp i stället för 15, är det med knapparna inne i själva appen?
    4. Får du samma problem oavsett om du lyssnar på ett avsnitt eller om du lyssnar på det som sänds direkt i en kanal?
    Annika Webbmaster