Spelarnotis fungerar inte (Honor 8)

Hej, sedan en tid fungerar inte knapparna Play, Pause, reverse och forward längre i notifikationsfältet för mig. Använder en Honor 8, Android 7.0, EMUI 5.0.4.

Det har inte fungerat sedan knapparna gjordes mindre.

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jens!

    När det gäller notifikationerna, så är det endast delvis vår app som avgör hur de ser ut och fungerar. En hel del beror även på dina egna inställningar.

    Just med Honor 8 verkar det vara ett vanligt problem och en rekommendation är att köra rätt "Utseende för skärmlås".

    Gå till Inställningar --> Skärmlås & Lösenord --> Utseende för skärmlås
    Välj "Magasinupplåsning
    Swedroid: Honor 8's oförmåga med appar på låsskärmen".

    Fast hos dig, där knapparna syns men appen inte svarar på dem, tror jag även (vis av andra udda Honor-problem) att felet kan bero på att appen dödas i bakgrunden (men ljudet kanske fortsätter genom att telefonens mediaspelare används), så jag rekommenderar denna inställning:
    Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning. Där väljer du att Sveriges Radio Play inte ska stängas av vid skärmlåsning

    Dessutom bör du kika på denna inställning:
    Tryck på Batteri > Programstart och välj att hantera Sveriges Radio Play manuellt

    (Jag tror att det är så det ser ut på Honor 8 med Android 7. Om inte så hoppas jag att du själv hittar inställningen för att hantera appen manuellt.)

    Hör av dig och berätta om detta hjälper!
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen! Inställningen att appen inte ska stängas av vid skärmlåsning verkar ha gjort susen.
    Bästa svaret
  • Så bra, då vet vi bättre vad jag ska tipsa om ifall andra lyssnare har samma fel!
    Annika Webbmaster