Ni förtjänar pris för dialogen!

Kan man nominera er som arbetar här till någon form av pris för outtröttligt arbete till det allmännas fromma?
Det skulle ni förtjäna.
<3

Kommentarer

  • Tack! Så roligt att du ser att vi anstränger oss för att fösöka förklara hur vi arbetar.

    Sveriges Radio har en värdegrund som beskrivs i fyra ord: oberoende, trovärdig, öppen och nyskapande. Om orden inte ska bli tomma floskler, bör de genomsyra hela verksamheten. Att föra en dialog och försöka förstå kritik, ta till oss när det är berättigat och förklara hur vi tänker när vi själva inte håller med kritikerna är ett sätt att vara i alla fall trovärdiga och öppna 😀

    För tydlighetens skull:
    Detta inlägg skrevs i en tråd där lyssnare är kritiska till att Sveriges Radio sänder så mycket nyheter från Mellanöstern, och är oroade över att vi missar att bevaka vad som sker inrikes.

    Jag har valt att bryta ut den till ett eget inlägg av två skäl:
    1) Jag vill kunna tacka och gärna föra en dialog om dialogen utan att ta fokus från ämnet i originaltråden

    2) Detta forum har fyra avdelningar: Frågor, förslag, problem och beröm. Att frågor och problem dominerar i ett supportforum är givet.
    Några trådar som syns under beröm är gamla. Så när vi fick beröm som inte är tajt invävt i ett supportärende är det kul att bryta ut det så att det inte behöver eka så tomt inne i "kategorin beröm".

    Tack igen 😀

    Annika Webbmaster
  • Monica och Bo:
    Ert problem har blivit en egen tråd, här:
    Appen är svår att använda
    Annika Webbmaster