Android (inte Play-appen): Nedladdade avsnitt öppnar Spotify

När jag ska lyssna på program jag laddat ner från P3 kommer jag till Spotify där det står att det inte finns nåt att spela upp. I somras kunde jag lyssna direkt från från mina nedladdade filer. Vad händer?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Det låter väldigt märkligt! Har du laddat ner programmen från hemsidan eller i appen? Har du något exempel på nedladdat innehåll som tar dig vidare till Spotify?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!
    Det är från hemsidan. Så funkar det, Institutet, P3 historia. Jag går in på Mina filer-ljud-download. Klickar sen på ett Så funkar det avsnitt och skickas till Spotify där det står Lokala filer 0 spår, Dina importerade ljud visas här. Sen händer det inget.
  • Tack för förtydligande. Jag tror eventuellt att detta beror på vilken app du har förvald att öppna dina ljudfiler i telefonen. Förmodligen är det Spotify som blivit vald till standardapp som telefonen därför öppnar när den ska spela upp ett ljud. Detta kan du dock ändra i telefonen, här är en steg-för-steg guide över hur du kan ta bort Spotify som förvald app:

    Ångra förvald app i Android

    Testa gärna och se om det blir någon skillnad efter att du ångrat förvald app, återkom om ljudet fortfarande inte skulle gå att spela upp!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Det lät så lovande.... Tyvärr var inte Spotify vald som standard. Men den beter sig ju som det. Fast varför står det då när jag kommer till Spotify att det inte finns nåt att spela upp.
    Nu avinstallerade jag Spotify så nu funkar downloads som i höstas. Får se vad som händer när jag installerar igen.
    Nä, det blev likadant 😣
  • Hej igen!
    Jag laddade ner en annan mp3-spelare och det verkar funka. Play music appen hade slutat fungera så telefonen hade nog inget annat än Spotify att välja på.
    Tack så mycket för hjälpen!
    Mvh Sara
    Bästa svaret
  • Hej igen!

    Skönt att det löste sig! Jag var inne i Spotifys forum nyss och läste att många användare som har Spotify installerat upplever exakt samma problem som du. Och lösningen verkar (precis som du skriver) vara att ladda ner en annan musikspelare i telefonen så att inte Spotify tar över ljudet. Snyggt att du löste det på egen hand!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack😁