Nedladdning av lokala nyheter

Jag har inte lyckats hitta någonstans där jag kan ladda ner ett avsnitt av mina lokala nyheter. Är jag litet dålig på att leta, eller saknas den funktionen? Ekot funkar ju bra att ladda ner för att lyssna på senare.

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Det ska gå att ladda hem lokala nyheter.

    Använder du vår hemsida,appen Sveriges Radio Play eller någon annan tjänst?
    Annika Webbmaster
  • Jag använder hemsidan och hittar ju sidan med alla lokala nyhetssändningar. Men, ingenstans en funktion för att spara och lyssna vid ett senare tillfälle när man t.ex inte har tillgång till internet eller som i mitt fall, för dålig förbindelse för att kunna strömma.

    Om det ska finnas en sådan funktion, kan du skicka nedladdningslänken till P4 Stockholms senaste nyhetssändning? Och kanske en förklaring hur jag hittar de följande avsnitten.

    Tack!
  • Hej igen!

    Väl bekomme, här finner du alla sändningar från Nyheter P4 Stockholm:
    https://sverigesradio.se/avsnitt?programid=103

    De flesta sändningar är inte möjliga att ladda hem, men ca två sändningar per dygn verkar vara nedladdningsbara. På bilden nedan har jag markerat hur du ser att en sändning går att ladda hem:

    Dock är P4 Stockholms nedladdningsbara sändningar (poddarna) inte så regelbundna som det brukar vara i en P4-kanal, så jag kontaktar redaktionen och hör om det inte går att förbättra!

    Här ser du en lista över de senaste nedladdningsbara avsnitten:

    Om du använder någon form av extern programvara (en så kallad podcastklient) för att ladda hem filer, så kan du "prenumerera" på Nyheter P4 Stockholm med hjälp av denna länk:
    https://api.sr.se/api/rss/pod/3783

    Hör av dig om du vill att jag förtydligar något!

    Trevlig helg

    Annika Webbmaster
  • Ok, då är jag med. Jag bläddrade inte ner mer än några rader utan trodde förstås att antingen alla eller också ingen skulle gå att ladda ner. Men det är lugnt för min del, jag vill bara kunna lyssna någon gång då och då.
    Tack för hjälpen!
  • Bra!
    Jag hade nog inte heller trott att det kunde finnas nedladdningsbara avsnitt längre ned, om jag såg en avsnittslista där de översta avsnitten saknar denna möjlighet.
    Annika Webbmaster