Spela nedladdade avsnitt utan uppkoppling

Hej! Tyvärr kan jag inte längre spela nedladdade avsnitt i ios-appen efter den sista uppdateringen. Vad hände?

Kommentarer

  • Hej Jens!

    Jag kan återskapa felet även på min iPhone. När jag aktiverar flygplansläge och klickar på ett nedladdat avsnitt så får jag upp samma felmeddelande som på din skärmbild. Jag letade runt bland äldre ärenden och hittade andra lyssnare som upplever samma problem. Det som däremot fungerar är att klicka på trepunktsmenyn som du finner till höger om avsnitten, när du klickar på den menyn så kan du därefter välja att spela önskat avsnitt. Tills dess att problemet är åtgärdat rekommenderar jag att du använder dig av den alternativa lösningen.

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen!

    Jag upptäckte även att det fungerar att klicka på play-knappen vid den lilla bilden till vänster om avsnittets titel. Fungerar detta även hos dig? Det enda som inte verkar fungera är således att klicka på programmets rubrik och namn. Se bild nedan:

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Ted! Tack för dina svar! På det viset fungar det!
  • Jag väntar på samma lösning!
  • Tobias, visst har du sett att du fortfarande kan starta de nedladdade avsnitten även utan nätverk (exempelvis i flygplansläget) på två vis.

    Metod 1
    Starta ett avsnitt via trepunktsmenyn till höger om avsnittet:

    Metod 2
    Starta avsnittet genom att trycka på den bild som hör till avsnitt (alltså den bild du ser när du är kvar i vyn med alla nedladdade avsnitt):

    Naturligtvis vill vi göra så att det även fungerar om man trycker på texten, men tills vi har löst det problemet, hoppas jag att detta svar hjälper dig att kunna lyssna utan uppkoppling!

    Annika Webbmaster